פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
בוריס | 00:33  28/11/07
שלום, אני בהתלבטויות קשות לגבי המקום ללימודי רפואה. אחרי בדיקות שטחיות מצאתי שיש את המועמדים הבאים : איטליה וגרמניה (שהם באותה קטגוריה - לימודים בחינם אבל בשפת האם של הארץ) ואת סלובקיה והונגריה (סלובקיה-קושיצה-?, הונגריה-בודפשט-סמלוייס) ששם הלימודים עולים כסף, ולא קצת.. עכשיו לגבי הונגריה וסלובקיה יש לי פחות או יותר את רוב המידע הנדרש הן מבחינת עלויות והן מחינת התהליך שאני צריך לעבור כדי להתחיל ללמוד. אבל אני בדילמה כי מצד אחד אחותי לומדת בהונגריה בסמלוייס כבר וזה משהו שנותן לי תמיכה מצד אחד,כי יהיה לי עם מי להתייעץ, אבל העלות שם של הלימודים מאוד יקרה ואני לא רוצה להעיק יותר מדי על ההורים, כי זה יהיה קשה לממן את זה. יש את סלובקיה ששם העלות יותר זולה (גם לימודים וגם מחייה) אבל לפי מה ששמעתי רמת הלימודים שם היא ירודה יחסית והאחוזים של הסטודנטים שעוברים את מבחן ההסמכה של הארץ הוא נמוך יותר.. -השאלה היא האם זה נכון?האם באמת הלימודים בסלובקיה ברמה עד כדי כך נמוכה(אוניברסיטת פי. ג'י. ספאריק, בעיר קושיצה)? כי לי היה הרושם שכל האוניברסיטאות מלמדות את אותו החומר, וזה כבר תלוי ברמת ההשקעה של הסטודנט אם הוא עובר כאן את המבחן או לא.אני טועה?? -השיקול הנוסף הוא שאם אני ירצה ללמוד באיטליה/גרמניה אני יצתרך לבזבז זמן רב נוסף ללימודי השפה. השאלה היא כמה זמן לוקח לאדם ממוצע ללמוד שפה חדשה?ועוד להגיע לרמה כזאת שללמוד ולהבין את השפה ברמה אקדמאית? מה יותר כדאי מבחינת השפה: גרמנית או איטלקית?כי אני שולט די טוב באנגלית ואולי אחת מהן היא שפה שדומה לאנגלית ויהיה יותר קל לקלוט.. -הייתי רוצה גם לדעת איפה רמת הלימודים מספיקה דייה בשביל לעבור את מבחן ההסמכה בארץ?או שרמת הלימודים דומה בכל האוניברסיטאות? -מה צריכים להיות השיקולים שלי לגבי לימודי הרפואה בחו"ל? האם אני שואל את השאלות הנכונות פה או שכיוון החשיבה שלי שגוי? יש כל כך הרבה שאלות ואני לא יודע למי לפנות איתם, אז אני מצטער על הספר שכתבתי (; ומקווה שיש מענה לחלק מהשאלות לפחות, משהו להתחיל איתו..
אפרת יצחקי רבינוביץ | 08:44  29/11/07
סגור