שלום מיכל
האם ישנה משמעות או הבדל ברישום לדוקטוראט דרך המחלקה לחינוך לעומת דרך המחלקה לפסיכולוגיה?
תיאורטית הבנתי שאין הבדל
אך האם בפועל, בשטח, ישנו הבדל?
מיכל תירוש | 11:19 06/01/07
הי,
לא כ"כ ברור לי על איזה הבדל את/ה שואל- מאיזו בחינה?
מעצם הגדרת הדברים, קיים הבדל ברור מאחר שמדובר בחוגים שונים- אפשרות אחת זה שהדוקטורט יעשה במסגרת חוג/בי"ס לחינוך, והאחר דרך החוג לפסיכולוגיה. בהתאם לכך גם ברוב המקרים המנחים והדגש בעבודה יהיה ככל הנראה שונה, גם אם שני ההיבטים יכולים להיכנס. מנלה ודוקטורט בתחום החינוך כנראה יתמקדו יותר בצדדים החינוכיים ופחות בתסיכולוגיים, ולהיפך.
מעבר לכך, בלימודי דוקטורט יש בד"כ צורך בהשתתפות בקורסים. גם אלה וודאי יהיו שונים בהתאם לחוג/ נושא/ מנחה וכו'.
כך שכן, יש הבדל, הבחירה לעשות את הדוקטורט בחוג אחד ולא בשני, הינה בעלת משמעות.
מיכל
השאלה הייתה יותר מבחינה זו שדוקטוראט הינו בפילוסופיה בכל מקרה.
השאלה היא אם לשם קבלה לשוק העבודה או לאקדמיה (מרצה/חוקר) מתייחסים למקור הדוקטוראט, מאיפה נרשמת לו.
מבחינתי המנחה הינו שייך לשני התחומים ואין זה משנה עבורי את נושא העבודה.
תודה מראש
מיכל תירוש | 18:58 18/01/07
עכשיו יותר ברורה לי שאלתך, ואני לא יכולה לתת תשובה מוחלטת לגמרי, אך למיטב ידיעתי יש הבדל, במיוחד אם הרצון הוא להמשיך באקדמיה. כלומר, התחום בו אתה עושה את הדוקטורט בעצם הופך אותך למומחה בתחום מסוים, דבר שמעלה את סיכוייך לקבל עבודה ולהתקדם בתחום זה על פני התחום בו לא תבחר.
או במילים פשוטות יותר- עם דוקטורט בפסיכלוגיה יהיה לך קל יותר ואפשרי יותר להשתלב בעבודה בתחום זה, מאשר עם דוקטורט בחינוך, ולהיפך. כך שהשאלה היא באיזה חוג אתה רואה את עצמך בהמשך הדרך...
מיכל