פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
ש | 15:06  10/01/07
מיכל שלום לפני כחודש שאלתי אותך וענית לי. תודה כרגע אני מעוניינת בעצה איך לפעול: אני מעוניינת בעתיד לעסוק כיועצת תעסוקתית. כרגע התואר השני שלי יכול להיות "ייעוץ חינוכי" או "פסיכולוגיה מחקרית - מסלול אישי". אני רוצה לבדוק בפועל האם למשל "מכון אדם מילא" יעסיק אותי כיועצת, ואם כן עם איזו תעודה. האם לפנות למכון ולהציג את השאלה? האם דרך הטלפון? האם לשלוח קורות חיים פעם כך ופעם אחרת ולראות אם פונים? השאלה נובעת מכך שאיני רוצה "לשרוף" אפשרות למקום עבודה ועם זאת רוצה מידע מהימן. מקוה שהבהרתי את עצמי
מיכל תירוש | 14:11  11/01/07
תראי, נראה לי שהדרך הטובה ביותר בה תוכלי לקבל תשובה היא לנסות, דרך קשרים למשל, לשוחח עם אדם שעובד במקום עבודה פוטנציאלי ופשוט להתייעץ איתו. כל דרך אחרת, נראית לי לא יעילה ושלא בהכרח תיתן לך את התשובה הנחוצה. כי, למשל, אם את שולחת עכשיו קו"ח למקום כשלהו והם לא מחפשים שם יועצים, סביר להניח שלא תקבלי מענה, בלי שום קשר להכשרה שציינת שיש לך. מעבר לכך, לשלוח קו"ח שמתארים כאילו למדת תואר שטרם למדת, זה מסוג הדברים ש"ישרפו" אותך מיד כי זה לא ישר. כך שיש פה הרבה גורמים שנכנסים ולכן בעיני, כל דרך עקיפה היא מסורבלת ומיותרת. הכי טוב לנסות ולדבר עם מישהו שממש עוסק בכך בחברה שיכולה לעניין אותך ולהבין מדבריו את מי כן/לא היו מקבלים. המלצתי לעשות זאת דרך קשרים קשורה לכך, שסביר להניח שאם תפני לאדם כלשהו באופן יותר אישי, זה ייקצר עניינים ויאפשר לענות לך באופן יותר אישי, על פני לנסות לתאם פגישה עם מישהו או ניסיון להשיגו דרך הטלפון. מה גם, שאת שואלת על מקרה ספציפי ולכן כדי לייעץ לך חשוב לדעת את כל המידע, דבר שדורש זמן ופניות, שסביר להניח שלא יהיו קיימים אם תיפני דרך הטלפון (כי בשיחה כזו עלולים לתת לך תשובה מאוד כוללת, שאולי תאכזב אותך, ושסביר להניח שיש לה מקרים חריגים שבהתייחסות טלפונית לא ניתן לפרט אותם או לקחת בחשבון. בקיצור, צריך לברר באופן מסודר ולא בדרכים שיתנו לך מענה שטחי וכוללני, וזה לרוב יקרה כשאת מגיעה דרך הפנייה. מצב זה מקל על הדברים בד"כ. מקווה שסייעתי, מיכל
ש | 17:14  11/01/07
ניסיתי משהו כזה בהתחלה ושוב לא הייתה יכולת לתת לי תשובה של ממש אלא רק שבאופן תיאורטי ניתן דרך ייעוץ חינוכי ושדרך פסיכולוגיה אצטרך לעשות השלמות.
סגור