פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
סיגל | 17:42  14/01/07
אני בת 21 שנה לאחר שחרור, תמיד חשבתי שאלמד ראיית חשבון. אבל בזמן האחרון אני מעוניינת ללמוד עיצוב גרפי או עיצוב פנים. איך אדע אם "יש לי את זה"? חשבתי להתחיל קורס עיצוב גרפי שנפתח בעוד שבועיים, אבל אם אני מעוניינת ללמוד לתואר כדאי להרשם לקורס?
מיכל תירוש | 10:54  15/01/07
הי סיגל- אם יש התלבטות בקשר לפנייה ללימודים הקשורים בתחומי עיצוב או אומנות, ומעסיקות אותך שאלות כמו- האם אהיה טובה בכך? באיזה תחום באופן ספציפי? איך אסתדר עם הלימודים בתחום (שהם דורשניים מאוד וכן דורשים התמודדות יומיומית עם ביקורת)? וכו'. ההמלצה שלי היא לפנות ללימודים במכינה שבתחום זה. ומכינות כאלה יש בשפע ובמתכונות שונות (מסגרות של כחצי שנה, מסגרות שיותר דומות לחוגים, שיעורים פרטיים וכו'). למה? כי למכינה יש מספר יתרונות: 1- זוהי התנסות בתחום באופן ממשי, בו את יכולה ל"טעום" מאוירת הלימודים והסגנון שלה ולראות אם מתאים לך או לא. התנסות כזו זה משהו שקשה להעבירו בתיאוריה ובאופן מילולי ולכן "אין חכם כבעל ניסיון". 2- המכינות מועברות לרוב ע"י מומחים בתחום ואנשים שעוסקים בו מזה זמן רב. אנשים אלה יוכלו לומר לך אם "יש לך את זה" או שבעצם חבל על הכסף והזמן. בנוסף, תוכלי להשוות את עבודותיך ואת הביקורות שאת מקבלת לאלו של הלומדים איתך. 4- במכינות "רב תחומיות" ניתן לרוב להתנסות במגוון תחומים שקשורים לעיצוב ואומנות, וזה יאפשר לך לראות לאן את יותר נמשכת ובמה את יותר טובה. 5- לרוב, כאשר רוצים להתשלב בעיסוקים מהתחום הזה, חלק מדרישות הקבלה זה הצגת תיק עבודות (לא תמיד, אבל הרבה פעמים זו דרישה). אחרי מכינה יהיו לך עבודות שתוכלי להציג. כך שבעיני, אם המחשבה היא ללכת לכיוון כזה, עדיף לפני שאת "רצה" ללימודים שאולי יתאימו ואולי לא, בהחלט להתנסות בתחום עוד לפני (קורס/ מכינה וכו'). במיוחד אם זה משהו שעלה לאחרונה ואין לך ממש התנסות בו. נכון, קורס זה הרבה פעמים דבר יקר ו"מבזבז זמן", אבל אם את מגלה בעקבות הקורס שזה לא הכיוון חסכת לעצמך הרבה מאוד זמן וכסף שהיית מוציאה על לימודים לא מתאימים. בהצלחה, מיכל
סגור