פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
אלן | 15:25  21/01/07
שלום רב, אני רוצה ללמוד פסיכולוגיה אבל אינני מעוניינת להיות פסיכולוגית קלינית אלא לעבוד בתחום הפסיכולוגיה הארגונית, השאלה שלי האם אני צריכה לעשות גם תואר שני או שאני אוכל להתחיל לעבוד כבר עם התואר הראשון? תודה ויום טוב לכולם :)
מיכל תירוש | 10:53  22/01/07
את שואלת בעצם, האם צריך תואר שני בפסיכולוגיה כדי לעבוד כיועצת ארגונית? והתשובה בגדול היא לא. זאת מכיוון שנכון להיום אין בעצם הגדרה ברורה של מהן הדרישות עליהן צריך לענות אדם שרוצה להיות יועץ ארגוני. כך שלמעשה, גם אדם בלי כל הכשרה רלוונטית או תואר מוגדר בתחום יכול לעבוד בכך, ויותר חשובים הכישורים והיכולות בתחום והניסיון. עם זאת(!!!)- יש לקחת בחשבון שזה רק "כביכול" כך. בפועל, יעדיפו לקחת יועץ שיש לו את ה"תעודות" המתאימות והכשרה רלוונטית, ובינינו, יש בכך הגיון. לגבי מהי ההכשרה המתאימה, זו גם שאלה שאין עליה תשובה אחת- יועצים ארגוניים יכולים לבוא גם מתחומים כמו סוציולוגיה ארגונית, לימודי עבודה, מנהל עסקים, הנדסת תעו"נ וכו', כלומר, לא רק מפסיכולוגיה. ההבדלים לרוב יתבטאו באופי העבודה ובאילו כיוונים ותחומים היועץ מסייע ומייעץ (ובהקשר זה קיראי תשובה נוספת שלי מהיום בנושא הייעוץ הארגוני). כך שעקרונית, את לא חייבת להמשיך לתואר שני וודאי שלא בפסיכולוגיה, אך שוב, זה ברמה העקרונית. בפועל, נראה שעלול להיות די קשה לעבוד בתחום בלי תואר שני- אלא אם בדרך כלשהו צברת ניסיון מוכח בתחום- ולעיתים גם אז. בהצלחה, מיכל
סגור