פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום לכולם אני מעוניין להתחיל ללמוד לימודים אקדמאיים בתחילת שנה הבאה. התחום שמעניין אותי הוא ניהול ושיווק בדגש על ניהול. אני עובד בימים אלו בתחום המחשבים ומעוניין לשלב לימודים, הבעייה שכיום אני נמצא למעשה ללא כלים להתחיל עמם מאחר ואין לי פסיכומטרי ואף לא תעודת בגרות מלאה... אני מוכן לבצע מה שצריך אך איני יודע היכן להתחיל על מנת למצוא את עצמי כסטודנט בשנת הלימודים הקרובה. בנוסף הבנתי כי ישנן מכניות למסלולים שונים אשר מאפשרים לא להשלים את תעודת הבגרות אך איני יודע אם זה כדאי. אעריך כל תשובה ותגובה. תודה מראש. עומר.
מישהי | 08:56  20/11/06
עומר אתה יכול לנסות ללמוד באוניברסיטה הפתוחה יש אותה כמעט בכל עיר היא מתאימה לעובדים במשרה מלאה ואין לה תנאי קבלה ואתה יכול להתחיל כבר במרץ הקרוב לי יש ת. בגרות מלאה ואני הולכת ללמוד שם גם כי אני רוצה כבר להתחיל ולא לחכות לאוקטובר שנה הבאה וגם אני עובדת במשרה מלאה וזה ממש מתאים לי. ממליצה!
מיכל- מנהלת הפורום | 17:19  21/11/06
אכן, האוניברסיטה הפתוחה היא בין המוסדות היחידים בארץ (אם לא היחיד) שבהם אפשר לרכוש תואר אקדמי גם בלי שיהיו לך פסיכומטרי או בגרות מלאה. כל מוסד אחר ידרוש אחד מהשניים (ולרוב את שניהם), וגם אם למידה לפסיכומטרי יכולה להתבצע תוך מספר חודשים, השלמת בגרויות (גם אם זה דרך מכינה), לרוב לוקחת זמן. כך שאם הלחץ הוא להתחיל ללמוד תואר אקדמי בשנה הקרובה, נשמע שזו האפשרות היותר הגיונית. עם זאת, חשוב שתשאל את עצמך האם אתה בהכרח רוצה תואר אקדמי, או שאולי תעודת מקצוע יכולה להיות יותר מתאימה עבורך בשלב זה? ואם זה חייב להיות תואר אקדמי, אז שווה ללהקדיש מחשבה לנושא הבהילות בזמן- אולי שווה לקחת עוד שנה, אך להרחיב את האפשרויות שלך מבחינת מוסדות לימודיים? אני מציעה לשקול זאת, כי האוניברסיטה הפתוחה (-או"פ) היא מוסד מצויין, אך היא לא מתאימה לכל אחד. העקרון באו"פ הוא של למידה עצמאית, ואמנם, יש קורסים בשעות הערב וזה לכאורה יכול להתאים לאנשים עובדים, אך מנסיוני, יש הרבה אנשים שקשה להם ללא מסגרת לימודים ברורה ומאורגנת, וזה וודאי לא קל להתיישב על הספרים אחרי יום עבודה מתיש. כך שזהו מוסד שלא מתאים לכל אחד, וגם לרוב התואר נפרש על תקופה יותר ארוכה (כי לוקחים פחות קורסים בכל סמסטר). חשוב לקחת זאת בחשבון, כי יכול להיות שלהשקיע עוד שנה ואז לעשות תואר תוך 3 שנים במוסד שיתן לך מסגרת ברורה ויציבה, יהיה יותר משתלם מאשר להתחיל ללמוד כבר בשנה הקרובה, אך לפרוש את התואר על 4 שנים במקרה הטוב... בהצלחה, מיכל
סגור