פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
נטלי | 14:00  23/01/07
למיכל שלום שמי נטלי ואני בת 19 עושה שירות לאומי והשנה מסיימת ואני מתלבטת מה ללמוד ממוצע הבגרויות שלי הוא 99 וטרם עשיתי פסיכומטרי זה תלוי במה אני אלמד חשבתי לכיוון כלכלה וניהול או כלכלה ובנקאות אך אני לא ממש אוהבת מתמטיקה השאלה שלי זה האם במשך שלוש שנים אני אצטרך להיות מוקפת במתמטיקה?? או שהמקצועות הללו הם גם הרבה מעבר למתמטיקה...האם יהיה לי קשה להשתלב במקצועות אלו? עשיתי שלוש יחידות מתמטיקה עם ציון 95 סופי זה לא שאני לא מגלת ליותר אני הייתי צריכה להשלים לארבע יחידות לימוד בכיתה יב' ופשוט לא פתחו כיתה כי לא היה תקציב אז אני נידפקתי...ואם אני רוצה להתקבל למקצועות אלו אני צריכה לעבור מכינה....עכשיו השאלה שלי האם כדאי?? האם יש למקצועות האלה ביקוש? זה נורא חשוב לי בנוסף לזה חשבתי גם ללמוד קרימינולוגיה אם לא אחת מהמקצועות הללו אבל הרבה אומרים שאין הרבה מה לעשות עם קרימינולוגיה אני לא יודעת אני ממש בדילמה לא יודעת מה להחליט והזמן אוזל תעזרי לי בבקשה:(אם תוכלי לציין לי את ההיתרונות והחיסרונות של כל מקצוע בנוסף אני נורא אשמח בתודה מראש נטלי!!!
מיכל תירוש | 18:44  24/01/07
הי נטלי, בהחלט יש ביקוש לתחום הכלכלה ודומיו (בנקאות כו'). לפעמים יותר ולפעמים פחות, אך בגדול, זה בהחלט תחום שרצוי ומבוקש בשוק. במיוחד בהשוואה לתחום השני שציינת, קרימינולוגיה, שהאפשרויות התעסוקתיות שלו יותר מצומצמות. עם זאת, באמת הלימודים בתחום הכלכלה כוללים התמודדות עם הרבה מתמטיקה וברמה די גבוהה. כמובן, שיש גם מעבר, אך הפן של מתמטיקה בהחלט דומיננטי. כך שאם זה לא מדבר אליך וכישוריך המתמטיים בינוניים, יכול להיות שתוכלי לעמוד בלימודים, אך אני משערת שמחלק גדול מהם לא ממש תהני. האם כדאי בכל זאת, זה באמת כבר שיקול שלך. ועניין של סדר עדיפויות, כי רק את יודעת עד כמה לא מהנה זה יהיה ללמוד הרבה מתמטיקה ואם זה משהו שאת מוכנה לעמוד בו כדי לבחור בכיוון יותר מבוקש. עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שהעיסוק בתכנים הקשורים למספרים, ניתוחים כמותיים וכו' מן הסתם לא יסתיים עם סיום הלימודים, אלא ילווה אותך גם בעבודה בתחום הקשור לכלכלה. כך שזה לא עניין של 3-4 שנים וזהו. וכמובן, שהעיסוק בתחום זה שונה מאוד מאשר העבודה בתחום הקרימינולוגיה שבה יש יותר התייחסות לאנשים... בהצלחה, מיכל
סגור