פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
מיכל בוקר טוב, קודם כל אני מודה לך על תשובתך לשאלתי הקודמת ואני אשמח מאוד אם תוכלי לעזור לי גם הפעם. כמו שכבר אמרתי אני מעוניינת בתחום הפסיכולוגיה הארגונית. אני רוצה ללמוד פסיכולוגיה דו-חוגי ומאוד מתלבטת עם מה לשלב את זה. ישנן כמה אופציות ואני מאוד מתקשה בבחירה... * רציתי לדעת לאיזה תחום אפשר לצאת עם תואר בפסיכולוגיה ותקשורת? * אני מאוד אוהבת ספרות (מקווה להיות סופרת כשאהיה גדולה :)), וזוהי האפשרות השניה, השאלה היא מה אפשר לעשות עם תואר בספרות חוץ מלנסות להיות סופרת? (האם זה יקל עליי למצוא עבודה בתור עורכת/מבקרת וכד') *בקמפוס של אונ' בן-גוריון באילת ישנה תכנית דו-מחלקתית במדעי ההתנהגות ולימודים כלליים בחטיבות מנהל עסקים ומשאבי אנוש. עושה רושם שהתואר הזה הכי מתחבר לתפקיד היועץ הארגוני, האם זה נכון? ודבר נוסף- התואר הוא באחריות אקדמאית של אונ' בן-גוריון, אך האם הוא "נחשב פחות" אם לומדים בקמפוס באילת? מתנצלת על השאלה הארוכה... בתודה מראש, אלן.
מיכל תירוש | 21:17  25/01/07
1. מתואר דו חוגי כזה את יכולה להמשיך לכל אחד מהכיוונים (כלומר, גם לתקשורת וגם לפסיכולוגיה). התואר עצמו לא מקנה כיוון מסוים, אך אין ספק שבתפקידים שקשורים לתקשורת (דוברות, יחסי ציבור, שיווק, וכו') לא מזיק לדעת קצת על תחום הפסיכולוגיה, ולהיפך. 2. עקרונית הבנה ותואר בספרות אמורה להוות יתרון מסוים בתפקידים כמו עריכה. עם זאת, מאחר ועריכה, למשל, היא תחום בפני עצמו, ותואר בספרות לא בהכרח יתמקד בפן זה, לא ברור אם יהיה לך יתרון על פני אנשים שממש התמקדו בתחום. ביחס לאנשים בלי כל רקע, מובן שיהיה לך יתרון. 3. אני לא מכירה את התוכנית הזו. עם זאת, מניסיוני, צריך לבדוק טוב לפני שלוקחים תואר שמנסה לשלב יותר מידי דברים (לעיתים מרוב עומס דברים מתפספסים ויוצאים קירחים מכל הכיוונים). הרבה פעמים יש יתרון להדרגתיות. בנוסף, מהשם נשמע שזה אולי נותן כלים ניהוליים, אך לא נשמע שבהכרח יכלול הביטים שיתמקדו בייעוץ הארגוני. בקיצור, הייתי בודקת טוב מה בדיוק לומדים שם (עוברת על הקורסים עצמם) ומוודאה עימם האם ניתן להמשיך ללימודים, למשל בפסיכולוגיה. ייתכן שהתואר כה עמוס שאין די נקודות בתחום זה כדי שניתן יהיה להמשיך בללימודים בו במקום אחר. כאמור, איני יודעת אם זה המצב, אך ממליצה לבדוק מראש. בהצלחה, מיכל
סגור