פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
אלעד בן-דוד | 16:37  26/01/07
מיכל, את מכירה אם יש מסלולי מצטיינים בב"ש (בתחום התוכנה)?
אלעד | 16:39  26/01/07
יש אונ' שמציעות מסלוללי מצטיינים רב תחומיים. היית ממליצה על זה? שמעתי שבאת"א ובי"ם יש מסלולים של מצטיינים - תואר 1+2. יש דבר כזה לגביי תוכנה? היית ממליצה לי ללכת לתוכנית מצטיינים, לא משנה באיזה תחום, רק כדי להוסיף תואר 1 ו2 בזמן מצונזר- או רק במידה שזה בתחום חשבתי ללכת אליו מראש (אני נמשך לתוכנה אבל לא סגור על זה בכלל)
מיכל תירוש | 09:14  28/01/07
הי אלעד. איני יודעת אם ספציפית בב"ש יש תוכנית כזו, ואם היא רלוונטית לתחומי ההנדסה (מה שלדעתי בטח לא קורה), עם זאת, אכן יש תוכניות כאלה באוניברסיטאות שונות. לעניות דעתי, וכאמור, זו רק דעה אחת, למרות שתוכניות כאלה לעיתים קרובות מפתות מאוד, ברוב המקרים לא כדאי לפנות לתוכניות שמשלבות יחד תואר 1+2. למה? מאחר ורוב האנשים מתחילים את הלימודים האקדמיים כשהם גם ככה מתלבטים ולא בטוחים בעצמם, כך שלהתחייב בשלב זה לתואר שני, נשמע לי ממש מיותר. בנוסף, בחלק מהמקרים ההשתייכות לתוכניות כזו מעלה את הדרישות מהסטודנט, דבר שגם הוא נתפס בעיני מיותר בתחילת הדרך. למה להעמיס סתם? הכניסה ללימודים, והלימודים עצמם הם גם ככה לרוב לא בדיוק קלים או חסרי תביעות. עוד בעיה שיש עם חלק ממסלולי המצטיינים היא שיותר מידי דברים "פתוחים" והמסלול לעיתים לא די מובנה. ושוב, אם אתה כבר מתמצא בעניינים באוניברסיטה ויודע איך להתנהל וכו'- זה פחות בעייתי, אך לאדם שאינו מכיר את המערכת, יותר מידי פתיחות עלולה ליצור בלגן, וכך במקום שהתוכנית תקדם אותך, אתה עלול למצוא עצמך מאוד מבולבל בשלב כלשהו משום שיש יותר מידי אלטרנטיבות (ובמקרה היותר גרוע, למצוא עצמך "אחרי כולם" כי לא נרשמת לדברים "כראוי"). והסיבה העיקרית היא שאצל רובנו, כאשר מעמיסים יותר מידי הרבה פעמים יוצאים קירחים מכל הכיוונים. כך שבעיני, לעיתים עדיף להתקדם שלב שלב ולא לנסות לקפוץ על דברים באמצע. מהיכרותי דווקא עם מסלולים ישירים לדוקטורט, למשל, הרבה פעמים אנשים מרימים ידיים באמצע, ואז יוצאים בלי אף אחד מהתארים, או שזה לוקח להם הרבה יותר זמן מאשר לעשות את התארים בזה אחר זה. כך ש התפיסה שלי היא שאם אתה תלמיד טוב, תעשה תואר 1 ואז סביר להניח שאם תרצה, תוכל להמשיך גם לתואר השני. את "המצוינות שלך" תוכל להפגין בממוצע ציונים גבוה, או אם, למשל, תסיים את התואר בהצטיינות. הדרך של להחשב ב"תוכנית מצויינים" לעיתים לא שווה את הטייטל. בעיני הצומת הנוספת הזו של קבלת ההחלטה (בין 2 התאים), היא משמעותית, וקשה מאוד בגיל צעיר לקבל החלטה ביחס אליה (לפחות לרוב האנשים). אך כאמור, זו דעתי האישית, ושים לב שהתייחסתי לסוג תוכניות מצויינים מאוד ספציפיות. כמובן, שהעניין לא תופס לתוכניות בהן ההצטיינות קשורה רק לקבלת מלגה, למשל... מיכל
סגור