פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
הציונים שלי לא מספיקים לאף אחת מהאוניברסיטאות שמלמדות את המקצוע. 1. האם יש לי למה להירשם למקצוע, על אף שאני קצת מתחת לרף? או שמא זה סתם בזבוז כסף? (אולי בכלל זה תהליך בלתי אפשרי..) 2. יש דרך לעבור מסיעוד לריפוי בעיסוק? 3. יש אולי משהו דומה, כמו תרפיות למיניהן, שאני אוכל להתקבל אליהן? אבל שלא יהיו בתחום הרפואה המשלימה, דבר שקשה לי להתחבר אליו. אם כן- אילו תארים אני צריכה ללמוד? האם מדעי ההתנהגות, או סוציולוגיה ואנתרופולוגיה, ייתנו לי את האפשרות להמשיך ללימודי תעודה שכאלה? ובכלל, האם לימודים מעין סוציולוגיה או התנהגות ייתנו לי איזשהו יתרון בתחום הפרא-רפואי, ולא בתחום השיווק? 4. האם יש עניין בכך שאני אנסה לשפר את הבגרויות דרך מכינות? תודה מראש! מקווה שתוכלי לעזור לי, ואפילו במקצת..
מיכל תירוש | 10:23  30/01/07
מיכל תירוש | 10:34  30/01/07
זה אולי לא מעודד, אך יש לא מעט אנשים שפונים אלי עם בעיה זו(וגם התייחסתי אליה בעבר). אנסה לענות בקצרה על זאלותיך: 1. עקרונית, אם הנתונים שלך מתחת לנדרש הסיכויים הם נמוכים. ומאחר ומדובר במקצוע מבוקש שלא ניתן ללמוד אותו בהרבה מקומות, סביר להניח שהסף לא יירד. עם זאת, תמיד יש מקרים חריגים ולעיתים יש הפתעות, כך שלפעמים שווה לנסות(במיוחד אם את לא מאוד רחוקה מהנדרש), תוך ידיעה שהסיכויים אינם גבוהים. 2+4. למיטב ידיעתי אין דרך לעבור מסיעוד לריפוי בעיסוק. הלימודים שונים מידי. כנ"ל לגבי תרומה של מדעי ההתנהגות וסוציולוגיה לכיוון פרא- רפואי. אין ממש קשר, והמעט פיזיולוגיה שלומדים במדעי ההתנהגות ממש לא יכול להחשב כידע "רציני" בתחום. 3. יש תחומים כמו תרפיה באמצעות אומנות, למשל, שיש להם מהמשותף עם ריפוי בעיסוק. מדובר בלימודי המשך אחרי תארים ראשונים בתחומים חברתיים עם נגיעה לכיוון הטיפולי (עבודה סוציאלית, חינוך מיוחד, מדעי ההתנהגות, וכו'). כאמור, יש קירבה לריפו בעיסוק, למרות שזה כמובן, טיפול ממקום מאוד שונה. כדאי לך לקרוא על העניין (יש מידע גם כאן באתר). 4. לגבי לשפר נתונים, את יכולה לקרוא מה כתבתי בעניין זה בפניה של טל, ממש היום. אם יש סיכוי שתשפרי ויש לך הכוח/ זמן/ כסף, למה לא? אם מסיבה כלשהי זה פחות אפשרי, אז אולי כדאי לנסות את האלטרנטיבות (ואולי תמצאי שבעצם הן מספיק טובות...). בהצלחה, מיכל
סגור