פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
אלף חיבוטים | 20:17  31/01/07
שלום! אני בת 22, ומשוחררת כבר שנה. משחר ילדותי תמיד נמשכתי למחשבים ותמיד חלמתי לעבוד בתחום. דאגתי לשלוח את עצמי לקייטנות מחשבים, לקרוא עיתוני מחשבים, וכמובן, לבחור במגמת מחשבים בבית הספר התיכון. בצבא, שרתתי ביחידה טכנולוגית, בתחום הסיסטם במערכת מבצעית. בכל חיי (ואני נוהגת להתבדח ולומר שגם לא ברחם אימי) לא הרגשתי טוב כפי שהרגשתי בצבא. העבודה שלי הייתה מאתגרת, והכריחה אותי לחשוב וללמוד דברים חדשים על בסיס יומי. עבדתי בצוות של אנשים צעירים, הייתה אויירה מצויינת, והייתה בי תחושת שליחות (עקב יעודה של המערכת המדוברת) כה חזקה, שאדם שוחר שינה שכמוני, היה מזנק מהמיטה ב 4 בבוקר במקרה הצורך, עם חיוך מאוזן לאוזן. לא קשה להבין למה נשארתי שנה בקבע, אך לצערי במהלך השנה הזאת, כל חברי הצוות שלי עזבו, הבעיות והאתגרים של העבר הפכו למוכרים, וכך יצאתי אל האזרחות. כעבור שבוע התחלתי לעבוד בתאגיד ענקי (נקרא לו HAL) אשר חלמתי לעבוד בו מאז גיל 12. במשך עשרה חודשים התפקחתי באופן כואב. מצאתי את עצמי בעבודה סיזיפית בחברת אנשים מבוגרים מהורי במקרה הטוב, ובחברת עצמי במקרה הרע, וכל זכר של תחושת שליחות נעלם ופינה מקום למדיניות הארגון (כסף כסף תרדוף) אני עזבתי, והפכתי להיות היצור חסר הביטחון שאני היום. כרגע אני עושה פסיכומטרי, אין לי מושג לאן לפנות בהמשך. עד כדי כך שאינני בטוחה עוד אם לפנות לתחום ריאלי או הומני. אני יודעת שיש לי ראש מתמטי, אבל לא בטוחה שאני נהנית ממתמטיקה. אני יודעת שיש לי איזשהו כישרון בכתיבה, אבל לא יודעת עד כמה הוא שווה. בקיצור אני די אבודה, ואף לאחרונה התחילו אצלי חלומות שמבטאים את הפחד שלא אמצא את מקומי (כל חברי הולכים לאוניברסיטה ולי לא מרשים להיכנס) אני בן אדם מעשי (בניגוד למה שאדון הולנד חושב) והייתי שמחה אם היה לי מה לעשות כדי למצוא שוב כיוון, ולא סתם לשבת בבית ולחפור באינטרנט בחוסר מעש. אני מצטערת שיצא לי כל כך הרבה, ותודה רבה על הזמן והיחס.
מיכל תירוש | 09:49  01/02/07
הי, ממה שאת מתארת נשמע שאכן את חווה תקופה של משבר מסוים. עד עכשיו הגדרת את עצמך באופן מסוים, ופתאום, החלו מתעוררים ספקות האם זו באמת את- וזה מצב מאוד מבלבל ומתסכל. עם זאת, נראה לי שבשלב ראשון יש לקחת את העניין בפרופורציות. בסה"כ, באזרחות, עבדת בחברה אחת ספציפית, אשר בה לא היית מרוצה. איני מכירה את החברה, אך ממה שאת מתארת לא נשמע שמה שחווית שם בהכרח היה מייצג למצב בתחום באזרחות באופן כללי. בנוסף, נכנסת לשם מאוד צעירה, ולכן הפער בגילאים, גם אם יהיה קיים במקומות אחרים, נראה עצום. כך שבעיני זו התנסות אחת, ויש להתחשב בה כמובן, אך גם לעשות זאת בזהירות מסוימת. אפשר להסיק מכך שאולי עבודה בתאגיד גדול פחות מתאימה לך, ואולי כדאי לנסות לפנות לחברה יותר צעירה ובתחילת דרכה. או שכדאי שתפני לעבודה בחברות בהן תרגישי שזה לא הכל סביב הכסף (גופים ממשלתיים, בטחוניים, למשל)- הרי יש כאלה גם באזרחות, וכו'. יחד עם זאת, להסיק שלא כדאי שתפני למחשבים באופן כללי, נשמע לי קצת חפוז ותגובה מעט "מוקצנת". כאמור, בסה"כ, גם אם הייתה זו התנסות מאוד לא נעימה- זוהי רק התנסות ראשונה ויחידה, ויש לזכור זאת. אני מקווה שמה שכתבתי ירגיע ויכניס מעט לפרופורציות. עם זאת, ממה שאת מתארת נשמע, כאמור, שאת בסוג של משבר, שהוא טבעי ונורמלי, אך לא כדאי להזניחו. כך שאולי שווה לך לגשת לייעוץ ולעשות קצת סדר ולהירגע.להזיק, זה וודאי לא יזיק. בהצלחה, מיכל
אלף חיבוטים | 14:45  01/02/07
קודם כל תודה, די נשמע לי שקלעת בול. זה כבר כמה זמן שאני חושבת ללכת למכון תעסוקתי, אבל תהיתי אם ייעוץ תעסוקתי נועד גם לבעיות כמו שלי (שכבר מדגדגות בזהות) ולא רק ללבטים ראשונים בבחירת מקצוע?
מיכל תירוש | 11:04  04/02/07
אחרת, לא הייתי מפנה. :) שמחה שיכולתי לעזור, מיכל
סגור