פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום מיכל, אני בן 22 וחצי. יש לי ממוצע בגרות 97.25 (בדקתי באתר אונ' ת"א) עם ציון במתמטיקה 5 יח' 84 ו- אנגלית 5 יח' 67. את הפסיכומטרי שלי עשיתי בגיל 17 ויצא נמוך. אם אני זוכר טוב משהו כמו 460. אין לי את הרצון לעשות שוב עוד פעם פסיכומטרי. לכן, אחרי הרבה התלבטויות החלטתי להתעניין בקשר לאונ' פתוחה (אני אישית מעדיף מכללה על פני אונ' פתוחה. זה מן כמו מפלט אחרון איך שאני רואה את זה). תמיד הייתה לי סטיגמה לא טובה לגבי האונ' הפתוחה כי כל אחד יכול להתקבל לשם, ואין מסגרת מסויימת, ולכן נראה לי שרמת הלימודים שם נמוכה והיוקרה שלה לא ממש טובה. הייתי רוצה לשאול מה דעתך לגבי האונ' הפתוחה? ואיך היא לעומת אונברסיטאות רגילות ומכללות מבחינת רמת לימודים, ויוקרה? האם הסטיגמה שיצרתי לגביה נכונה? אם בכל זאת אלך לאונ' הפתוחה. האם רוב המכללות מכירות בקורסים ובנקודות זכות שלה? ועוד דבר, האם בכל זאת לנסות ולגשת לפסיכומטרי (כי אין ממש ברירה)? ואם אקבל ציון גבוה יותר. האם זה בסדר להתחיל ללמוד בגיל 23? האם זה לא מאוחר מדי? בתודה, ערן :-)
מיכל תירוש | 17:49  06/02/07
הי ערן, אני לא מתכננת לשווק כאן מוסד זה או אחר, אך נשמע לי שהסטיגמה שלך על האו"פ אכן קצת מוגזמת. אז נכון שכל אחד יכול להתקבל ללימודים שם, מצד שני בהחלט לא כולם מצליחים לסיים שם תואר, ומהרבה בחינות אופי המוסד הופך אותו ליותר קשה ממוסדות אחרים. למשל, כי נדרשת משמעת עצמית רבה, אחריות ובגרות אישית וכו', ואני חושבת שעל כל מי שמסיים שם תואר ניתן בהחלט להצביע כמי שיש לו התכונות הללו. ולכן, דרך אגב, יש מעסיקים ומקומות שאוטמטית מעריכים יותר בוגרים של המוסד הזה. כך שנכון, זו מסגרת שונה, אך היא לא בהכרח פחות טובה. מה שכן- היא ממש לא מתאימה לכל אחד, ואם אתה אדם שמאוד זקוק למסגרת מובנה ומוגדרת- הן לימודית והן חברתית-כנראה שזה לא המקום בשבילך. לגבי הכרה בנקודות שלמדת שם, בלי נדר, אך כן, ברוב המקרים יכירו לך בקורסים שלקחת. זה אחד היתרונות בכל שמדובר באוניברסיטה ולא במכללה. אם בכל זאת לגשת לפסיכומטרי, אין לי שום דרך לענות לך. אך אם אתה אומר שכשנגשת היית צעיר ולא בשל ולא למדת כראוי, אז סביר להניח שאם תיגש שוב תשפר. ולגבי להתחיל ללמוד בגיל "מופלג" כמו 23- זה נראה לי יותר מבסדר, והאמת היא שבנים כיום לרוב לא מתחילים לפני (מספיק שעשית שנת קבע בצבא, שיפרת בגרויות שנה והיית עוד לפחות חצי שנה בחו"ל- ואתה כבר בן 23). ודרך אגב, בהמשך למה שכתבתי ביחס לפסיכומטרי- גם ללימודים עדיף להגיע יותר בשלים ומוכנים, ולעיתים השנה הנוספת הזו נותנת את זה והופכת את הלימודים לחוויה הרבה יותר סימפטית. כך שבעיני ממש אין מה למהר, וגיל 23 נשמע יותר מסביר להתחיל לימודים! בהצלחה, מיכל
סגור