פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
אימון אישי | 17:25  27/02/07
מיכל שלום רב, אני מעוניינת לעשות הסבה מקצועית ולהיות מאמנת אישית, כמה שאלות מעסיקות אותי בנושא ומאוד אודה לך אם תוכלי להתייחס לכולן : @ מה ההבדל בין פסיכותרפיה קצרת מועד לבין אימון ? (שהרי פסיכותרפיה קצרת מועד לא עוסקת בעבר אלא בעיקר בשינוי התנהגותי) . @ למי מתאים אימון ולמי מתאים טיפול פסיכולוגי ? @ האם עצם הקורס הוא "אימון אחד מתמשך" בו התלמיד יכול להתמקד על נושא ספציפי ובו ליישם את הכלים הנלמדים ? @ איך נעשה העיסוק בהנחה שאיני מעוניינת להיות עצמאית (ולהתמודד "במלחמת השרדות" ושיווק עצמי כדי להתפרנס ע"י חיפוש מתמיד למציאת מתאמנים ) אלא שכירה ? @ אלו תכונות עושות מאמן למאמן טוב ? @ האם בכל בתי הספר לאימון אותה גישה/שיטה או שכל בית ספר וגישתו הוא ? @ אני מעוניינת להתמקצע באימון אישי - האם יש תת התמחות גם בזה ? @ אלו בתי ספר נחשבים רציניים למקצוע האימון ?
מיכל תירוש | 18:17  27/02/07
1- פסיכותרפיה קצרת מועד, כשמה כן היא- עוסקת בכיוון של ריפוי/טיפול(=תרפיה)ומההיבט של הנפש (=פסיכו). הגישה של אימון אישי היא לרוב פחות טיפולית ויותר מבוססת על גישה קוגנטיבית כמו הצבת מטרות ויעדים ומציאת הדרכים לעמוד בהן וכו'. כך שנקודת המוצא די שונה. בנוסף, במישור הפרקטי פסיכותרפיה דורשת הכשרה מוגדרת בתחום זה, ואימון אישי עוד לא... 2- זו שאלה קשה, יש אנשים שששניהם מתאימים להם. בגדול, מי שמחפש גישה שהיא יותר מעשית תכלס'ית כנראה שטיפול פסיכולוגי פחות בשבילו ואימון יכול להתאים יותר. אך כאמור, רוב האנשים ירוויחו משניהם. 3- הרבה פעמים כן. 4- כדאי לשאול מישהו מהתחום. עם זאת, יש לקחת בחשבון שנכון להיום, רוב העיסוק בארץ בתחום הוא דווקא באופן עצמאי ופחות כשכירים... את כל השאלות הבאות עליך לברר עם המוסדות עצמם, מאחר וכל מקום/מאמן מציע משהו קצת שונה, ותפיסת העולם גם היא יכולה להשתנות (למשל מיהו מאמן טוב). הדברים תלויים מאוד בסוג האימון ובתחום שלו. ולגבי המלצה על מוסד זה או אחר, זה משהו שאיני יכולה לעשות . בהצלחה, מיכל
סגור