שלום,
רציתי להתייעץ בנוגע להתלבטות מסוימת: יש לי תואר בחינוך (B.A) במסלול פסיכולוגיה חינוכית. אני מעוניינת לעשות תואר שני באבחון לקויות למידה ולפי מה שבדקתי, על מנת לעבוד דרך משרד החינוך יש צורך בתעודת הוראה.יש לי אפשרות לעשות תעודת הוראה בפסיכולוגיה באוניברסיטה בשנה אחת בלבד. מצד שני, אם אלמד בעתיד הייתי מעדיפה ללמד ביסודי דווקא, אבל תעודת הוראה במכללה של מקצוע מסוים תיקח לי שנתיים, שזה המון. השאלות שלי:
1.האם כדאי בכל זאת לעשות את תעודת ההוראה ליסודי בהתמחות מקצוע, מבחינת אפשרויות תעסוקה לאחר מכן או שגם עם תעודת הוראה לתיכון אוכל לעבוד ביסודי?
2.אם אני עושה תעודת הוראה לתיכון בפסיכולוגיה, האם הסטא'ג צריך להיות בהוראה המקצוע הספציפי?
3.האם התואר באבחון לקויות למידה מספק משרה מלאה או שאצטרך לחפש ולהרכיב לי משרות על מנת להגיע למשכורת ראויה?
4.אז מה עדיף לי בעצם לדעתך לעשות תעודת הוראה לתיכון בזמן קצר או ליסודי בזמן ארוך, האם תעודת הוראה לתיכון תגביל אותי באיזושהי צורה?
תודה רבה!!!
מנהלת הפורום | 11:59 23/09/09
הי מורן
1. להערכתי צריך גם ניסיון מקצועי ולא רק תעודת הוראה בכדי לעסוק באבחון לקויות למידה.
2. תעודת הוראה לתיכון יכולה להתאים גם ליסודי אך במידה והמצב בשוק העבודה של המורים בעיתי, יעדיפו בעלי תעודה בהוראה בבי"ס יסודי
3. העבודה באבחון יכול להיות כמשרה מלאה אם עובדים בארגון או מכון אבחון או משרה חלקית אם את פרילנסרית.
4. לגבי שאלה 4 השאלה עד כמה בוער כבר ללמוד אבחון. אין תשובה שהיא אוביקטיבית.
בהצלחה