פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
ריקי | 17:30  21/11/06
אני מעוניינת ללמוד פסיכולוגיה, אך שמעתי כי זה לא קל ורק תואר שני מקנה הכשרה. האם זה נכון? חייבים תואר שני או לא?
מישהי | 09:00  20/11/06
היי, תכלס זה נכון מה שאמרו לך מצד אחד באמת היום בפסיכולוגיה זה מינימום תואר שני אם את רוצה להתעסק בזה אך היום זה מתחיל להיות ככה עם כל תואר שתירצי ללמוד כי כמעט לכולם יש היום תואר ראשון זה כמו ת. בגרות של פעם . אבל לפי דעתי תלמדי מה שאת אוהבת אל תתיחסי למה שאומרים לך אנשים את צריכה לעשות תואר כי זה המינימום היום אז לפחות לכי על מה שאת אוהבת.
מיכל- מנהלת הפורום | 17:30  21/11/06
שלום ריקי, אכן, "פסיכולוג" הוא רק אדם שיש לו תואר שני בפסיכולוגיה, וכפי ששמעת, תנאי הקבלה לתואר שני בפסיכולוגיה הם לא קלים (התחרות רבה וההיצע יחסית מצומצם). כדי להתקבל לתואר שני בארץ, נדרש ממוצע ציונים גבוה, וכן לעבור עם ציון גבוה את מבחן המתאם, שמזכיר קצת את מבחן הפסיכומטרי. עם זאת, אם עובדים קשה, זה בהחלט אפשרי. ומצד שני, השאלה היא מה רוצים לעשות בהמשך. למה כוונתי? כוונתי לכך שתואר ראשון בפסיכולוגיה, כמובן יכול להוביל לתואר שני בתחום ולעבודה כפסיכולוג, אך יש הפונים לתחום כי הוא מעניין אותם, ולא בהכרח כדי להיות פסיכולוגים. כך שתואר בפסיכולוגיה יכול היות תואר ראשון שאת עושה מתוך עניין, וממנו מתפתחת לתחומים שונים. אם זה לתארים מתקדמים אחרים- כמו תואר שני במנהל עסקים, למשל, או מתמקצעת בהיבטים שקשורים לתחום (משתלבת בעבודה בתחום משאבי האנוש, רוכשת תעודת מקצוע בסוגי טיפול שונים- למשל, תעודה בטיפול באמצעות אומנות/ בע"ח וכו'). כך שהאפשרויות הן רבות, ועל פניו, כפי שכתבה מישהי, חשוב לשים לב מה מעניין אותך ומה הכיוונים אליהם את שואפת, ולא למהר להתייאש כי משהו נחשב קשה. השאלה בעיני היא לאן בסופו של דבר נראה לך שאת רוצה להגיע. אחרי שיודעים את זה, מתחילים לחשוב על הדרך ועל היתרונות והקשיים של המסלולים השונים האפשריים. בהצלחה, מיכל
סגור