פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
כללית | 18:01  21/11/06
למדתי תואר כללי והאמת נהניתי מאוד, אבל כמו שכולם אמרו לי, אין לי בדיוק מה לעשות עם זה וכיום אני מובטלת. אני מעוניינת להמשיך לתואר שני ולרכוש התמחות במקצוע כלשה אבל לא יודעת מה בדיוק? מה התחום הכי נדרש בשוק העבודה?
מיכל- מנהלת הפורום | 18:01  21/11/06
היי, האמת היא ששאלת את שאלת מליון הדולר, והלוואי שזה היה כ"כ פשוט. אבל התשובה היא שכמובן שאין כזה דבר "התחום הכי נדרש בשוק העבודה". למה? כי שוק העבודה משתנה כל הזמן. אם פעם כולם הלכו ללמוד מחשבים כי זה הכי נדרש, אז הרי מיד אח"כ ה"בועה" התפוצצה, והרבה אנשים נותרו עם תואר במחשבים ובלי עבודה. וכנ"ל בעוד הרבה מקצועות. השוק משתנה, ואם היה תחום אחד שהיה מאוד מבוקש, כולם היו הולכים ללמוד אותו ואז גם הביקוש בו היה יורד, כמובן. כך שלדעתי, בחירה של כיוון כי הוא הכי נדרש היא בגדר הימור מאוד מסוכן. לדעתי, השאלה צריכה להיות במה את יכולה להיות טובה ומהו התחום בו את הכי יכולה ורוצה להצליח. כי אם תהיי טובה, סביר להניח שגם אם זה תחום קשה ותחרותי, סיכוייך בו יהיה טובים יותר, מאשר אם תלכי על משהו שנדרש, אך שאת בינונית בו (ואולי אפילו ומטה). בנוסף, מוטיבציה ורצון להצליח- גם הם מהווים חלק גדול מהעניין והרבה פעמים הנחשוים הם אלה שמצליחים בגדול, גם אם הם לא בהכרח הכי טובים. כך שלדעתי, במקום לנסות לצפות מה יהיה בשוק התעסוקה, דבר שאין לנו הרבה סיכוי להצליח בו, כדי לנסות להבין (ואם תרצי להמר) על דבר שאנחנו כן יכולים להבין וקצת לחזות- את! תתחילי מלהבין מי את, במה את טובה, מה מעניין אותך, מה מתחשק לך לעשות, למען מה תסכימי להתאמץ ולהשקיע, וכו'. משם, הדרך לבחירה הנכונה יותר קלה. ואם השאלות שהצבתי נראות בלתי אפשריות או משהו שקשה לך להתמודד איתו לבד, את תמיד יכולה להיעזר באנשי מקצוע שמתמחים בתחום זה. בהצלחה, מיכל
סגור