פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
גלית גל | 03:18  26/12/10
היי, אני יכולה להגיד שמאז ומתמיד ידעתי שאני רוצה איזשהו מקצוע ניהולי ובערך מגיל 16-17, כשלמדתי בתיכון כלכלה, החלטתי שאני רוצה תואר במקצוע הזה. הקטע הוא שאני לא כל-כך טובה במתמטיקה ואני מפחדת שזה מה שיכול להפיל אותי, אם אני בכלל אוציא ציון מספיק טוב בפסיכומטרי בשביל להתקבל למקצוע הזה. מה שבנוסף מאוד מעניין אותי הוא ניהול תיקי השקעות וממה שחיפשתי לא מצאתי שום מסלול שמשלב תואר בכלכלה עם הנושא הזה וזה קצת תסכל אותי כי אני בעיקרון רוצה להשתלב בשוק ההון אבל אני לא יודעת אם תואר ראשון בכלכלה יוכל לעזור לי בזה ואם כדאי ל לסבול 3 שנים עם המת' ובסופו של דבר לא להגיע בכלל לעיסוק עם היעד שלי. מה שבנוסף מפריע לי הוא שראיתי שאפשר להוציא תואר בניהול תיקי השקעות או איזה מסלול בסגנון הזה רק במכללות וממה שהבנתי, תואר ממכללה לא נחשב כמו תואר מאוניבסריטה ויכולה להיות לי בעיה למצוא עבודה עם תואר כזה, האם זה נכון?
בדרי איבזשבילי | 00:13  28/12/10
שלום גלית הייתי ממליץ לך לא למהר ולרוץ לבחור מוסד לימודים עד שאת לא בטוחה שזה אכן תחום שתרצי לעסוק בו ויותר מזה תהני מלעסוק בו. לפי דעתי, רק על בסיס קורס של כלכלה שלמדת בתיכון לקבל החלטה לעסוק בתחום זה "כל היים" היא החלטה לא נכונה. בהתייחסות לפחד להיכשל בפסיכומטרי יש משפט אחד שנותן תשובה לזה: עדיף לנסות ולהיכשל מאשר לא לנסות ולהיכשל". אני מסכים איתך שתחום של "שוק ההון" תחום מעניין אבל צריך להתחבר אליו חזק בכדי להצליח בו, כמו בעצם בכל תחום אחר. מקצועות ניהוליים מאוד מושכים את תשומת ליבנו, אך חשוב יותר לבחור את התחום שקרוב לליבנו, ואני קורה לזה "הייעוד שלך בחיים" ויש היום כלים איבחוניים מצויינים שיאפשרו לך לגלות את הכיוון הנכון. במידה אם יהיו לך שאלות אשמח לעזור
גלית גל | 13:10  30/12/10
אני מסכימה איתך לחלוטין שלא צריך למהר ולהחליט מוסד לימודים אם אני עוד לא סגורה לגבי המקצוע, אבל הקטע הוא שאני כן דיי סגורה. אני בטוחה במאת האחוזים שאני רוצה ללמוד משהו שקשור למימון וכלכלה או איזשהו שילוב של שוק ההון כי זה מה שהכי מעניין אותי, אני פשוט קצת מפחדת לגבי המת' שיש בכלכלה כי אני יודעת שמת' זה לא הצד הכי חזק שלי. לגבי אבחונים וייעוץ מקצועי וכל מיני דברים כאלה, כל השאלונים שעניתי עליהם רק מראים לי עד כמה התחום הזה מתאים לי כי בכל שאלון שעשיתי ישר הראו לי שזה מה שכדאי לי. אני יודעת שיש הבדל בין מה שרוצים למה שבאמת יכולים לעשות על סמך הכישרונות האישיים, אבל אני בטוחה שאני מסוגלת לעשות תואר כזה כי זה מה שבאמת מעניין אותי ואני לא רואה את עצמי מתעסקת בתחום אחר. הפסיכומטרי זה משהו שמלחיץ אותי כי אני מאוד פרפקציוניסטית ואני תמיד חייבת להיות ממש טובה לפחות בדבר אחד, הקטע הוא שבפסיכומטרי אין לי שום תחום שאני ממש חזקה בו, אולי האנגלית, וזה בעצם מה שמלחיץ אותי וגורם לי להרגיש שיהיה לי ציון נמוך.
גבי | 10:32  29/12/10
שלום, אני אמנם לא מומחה גדול לכלכלה, אבל ממה שאני מבין לימודי ניהול תיקי השקעות הם לימודים די טכניים שאין להם קשר לתואר ראשון. את התעודה של ניהול תיק השקעות אפשר לקבל אחרי קורס די קצר וסדרה של כמה מבחנים. אני חושב שאם את באמת רוצה ללמוד מקצוע ניהולי, חשוב שקודם כל תעשי תואר ראשון במוסד אקדמאי מוכר ומכובד. כשתגיעי לראיון עבודה ללא ניסיון מוסד הלימודים בו למדת הוא כרטיס הכניסה שלך למשרה החדשה, ולכן חשוב שהתואר שלך יהיה ממוסד מוכר ומכובד ככל האפשר. מה לעשות, רוב מקומות העובדה מעריכים יותר את בוגרי האוניברסיטאות, ולכן אני לא ממליץ לך להתפשר על פחות מזה. באוניברסיטה תוכלי לעשות תואר ראשון דו-חוגי (נניח ניהול משולב עם כלכלה) וזה יתן לך קרש קפיצה הרבה יותר גדול לעתיד מאשר תעודת מנהל תיקי השקעות. מקווה שעזרתי, גבי.
גלית גל | 13:04  30/12/10
כן אני יודעת שצריך לעשות קורס על מנת לקבל תעודת הסמכה לניהול תיקים אבל אני רוצה קודם כל להוציא תואר ראשון ואח"כ לעשות את הקורס. וואו, אז המעסיקים באמת מעדיפים לקבל לעבודה אנשים בעלי תואר ראשון מאוניברסיטאות?, זה נשמע דיי מוזר כי יש מלא מכללות שמציעות כלכלה וכל מיני התמחויות של מימון ושוק ההון.... אני מכירה מסלול במרכז האוניברסיטאי באריאל של כלכלה עם התמחות במימון, זה נראה לך מסלול טוב?
סגור