פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
גלי | 00:51  05/12/06
שלום מיכל, אני נורא רוצה ללמוד חינוך לגיל הרך. ברצוני לדעת עם יש מכללות שלא צריך כחלק מתנאי הקבלה פסיכומטרי. הודה לך מאוד על העזרה.
מיכל מנהלת הפורום | 10:48  05/12/06
הי גלי, לצערי, למיטב ידיעתי התשובה היא לא. לכל הידוע לי כל המכללות היום דורשות גם פסיכומטרי כחלק מתנאי הקבלה (פרט אולי למקרים מאוד מיוחדים). בעבר הייתה אפשרות להיבחן במה שכונה "מבחן סף" ומבחן זה החליף את הפסיכומטרי, אך כיום אפשרות זו כבר לא קיימת. כך שנראה שלא ניתן להימנע מלגשת לפסיכומטרי. עם זאת, חשוב לקחת את הדברים בפרופורציות, וזה אומר שאמנם אין כנראה מנוס מהפסיכומטרי, אך שייתכן שאם יש לך בגרות טובה תוכלי להסתפק בציון יותר נמוך, וזה וודאי מוריד מהלחץ של כל העניין. אני יודעת שרבים רואים בפסיכומטרי משהו מאוד מאיים, אך בינינו, חשוב לזכור שזה רק עוד מבחן. נכון שצריך ללמוד אליו, ונכון שזה מלחיץ ולא תמיד נעים ומהנה, אך זה משהו שאחרי כ- 3 חודשי מאמץ, את אחריו, ואם פחות משמעותי מה הציון שתקבלי, אפשר להתייחס אל זה כאל משהו שפשוט עושים עליו "וי" ועוברים הלאה. ובהקשר ללחץ מהפסיכומטרי חשוב לי להזכיר- לא מדובר במבחן אינטילגנציה!! גם אם מקבלים ציון יותר נמוך, זה לא אומר דבר על האינטליגנציה של האדם, כי הפסיכומטרי מושפע מאוד הרבה מאוד דברים והיבטים וכלל אינו מתיימר לבדוק "עד כמה את חכמה". אולי אם תזכרי עניין זה, החשש יקטן... בהצלחה, מיכל
סגור