פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
אלי | 13:54  29/10/12
שלום! קודם כל כל הכבוד על הפורום שמסייע לצעירים ומבוגרים רבים! אני קצין במודיעין, בן 23 בקרוב. אני אמור להשתחרר עוד שנה וקצת וכבר התחלתי לחשוב מה אלמד, קצת רקע עלי: תעודת בגרות- 106 הרחבתי היסטוריה, ביוטכנולוגיה וביוכימיה. אנגלית ברמה גבוהה ומטמתיקה רמה 5 יחידות עם ציון 92. אני מאד אוהב את תחום המדעים וגם בעבר חשבתי על תחום הרפואה. למרות שהצד המחקרי הוא שמעניין אותי. הבעיה היא שיש כל כך הרבה תחומים! הנדסת ביורפואה, הנדסת חומרים, הנדסה גרעינית, מדעי הרפואה, ביוטכנולוגיה, הנדסת ביוטכנולוגיה, פיזיקה, כימיה, ביולוגיה ועוד המון תחומים נוספים. אני לא אשקר - חשוב לי להרוויח כמו בן אדם בעתיד, ולא להשתכר משכר בסיסי. שאלתי היא- איך בוחרים? אין לי מספיק מידע בסיסי על כל תואר ותואר. איפה מקבלים הכוונה? זה לא שאני מחפש שיגידו לי בהכוונה תעסוקתית "תחום המדעים הוא בשבילך" כי אני יודע את זה, אבל תחום המדעים הוא רחב ואין סופי. ולא פעם שמעתי על אנשים שלמדו ביולוגיה וממלצרים תוך ניגוב עם התואר עצמו. וזה עצוב. סליחה על האורך, אני צריך עזרה..
בקי חיימוב | 13:15  04/11/12
שלום אלי, תודה על הפרגון :) אני מבינה את ההתלבטות שלך, אם כי נשמע שאתה דיי מכוון לתחום מסוים, דבר אשר אמור להקל על תהליך הבחירה. אני חייבת לומר שאכן בהרבה תחומים במדעים, כדי להמשיך בתחום המחקר מחייב להמשיך ללימודי תואר שני, אחרת העבודה מתרכזת במעבדות, דבר אשר לא תמיד מספק לא תעסוקתית ולא כלכלית. אני חושבת שהצעד הנכון ביותר לעשות הוא תחילה להחליט עבורך- מה היית רוצה, מה ציפיותיך מבחינת כלל הקריטריונים: שכר, עתיד מקצועי, אפשרויות תעסוקה, אפשרויות קריירה ועוד. רק לאחר שתבנה לעצמך את התבנית האישית, תעשה בדיקה של תחומי הלימוד- יש המון אינופרמציה באינטרנט לגבי המסלולים עצמם והן לגבי הפרקטיקה. ובכל זאת לדעתי, הלמידה הכי טובה היא מאנשים שבאים מהתחום, לכן כדאי לפנות לאנשים בתעשיה הזו ומשם לאסוף את האינפורמציה לגבי הקריטקיונים שהצבת. דבר נוסף שאולי כדאי לקחת בחשבון במידה ובכל זאת אתה מכוון ללימודי תואר שני, ניתן לשקול את האפשרות של לימודים כלליים יותר בתחומי המדעים- על מנת להכיר יותר את האפשרויות השונות, ורק בתואר השני לבחור תחום התמחות ספציפי. בהצלחה
סגור