פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
יחיאל טפירו | 23:38  16/12/06
שלום מיכל אני רוצה להתחיל ללמוד לתואר ראשון העיה היא שאני לא יודע בדיוק במה לבחור ללמוד מצד אחד אני חושב על מינהל עסקים וכלכלה אבל הבעיה היא שאני לא כל כך אוהב מתמטיקה ומצד שני אני חושב על משפטים והבעיה היא שהיום יש כל כך הרבה עו"ד שאני משער שיהיה מאוד קשה ותחרות גדולה במשרות של העו"ד. השאלה שלי היא מה הדרישות של השוק ביחס לשני המקצועות האלה.. האם יש ביקוש לעו"ד בשוק? ושאלה שניה היא ,באיזה משרות אפשר לעבוד אחרי שמוציאים את התואר של מינהל עסקים וכלכלה?
מיכל תירוש | 11:57  17/12/06
הי יחיאל, אכן שאלות חשובות. אתחיל מהראשונה- "האם יש ביקוש לעו"ד בשוק?". ובכן, לצערנו, השוק בארץ, כמעט בכל תחום עיסוק הוא די מוצף, וכך גם בעריכת דין. מאחר וכבר יש עו"ד רבים וכל שנה יש מספר רב של עו"ד חדשים שמצטרפים למאגר, קשה לומר שיש מחסור בארץ בתחום. יחד עם זאת, זה כמובן לא אומר שאין עבודה, ואם תהיה טוב וחרוץ, ותהיה נכון להתחיל מלמטה ולעבוד קשה, אני בטוחה שתוכל להסתדר, כפי שעושים זאת אחרים. כך שאם לענות בישירות- ממש ביקוש אין, אבל עבודה, ברוב המקרים אם אכן רוצים בהחלט יש. יש לקחת בחשבון שזה עלול לקחת זמן ושיהיה עליך להתמודד עם הרבה מועמדים אחרים לא פחות טובים. לגבי שאלתך השניה. אחרי שמסיימים תואר בכלכלה ובמנהל עסקים, בראש ובראשונה אתה בעל מקצוע של כלכלן, דבר שמאפשר לך לעסוק בתפקיד זה (למשל בבנקים ובמוסדות פיננסיים אחרים). הידע שתרכוש בניהול, יכול לסייע לך בהמשך הדרך להתקדם לתפקידים בכירים יותר, אך לא מקנה לך מקצוע בפני עצמו. אם לדבר על מה קורה בשטח- הרבה מהמסיימים את המסלול הזה פונים לעבודה בבנקים (בתחום הכלכלה, תפקידים של עתודות ניהוליות וכו') או כפי שציינתי, מנסים להשתלב בתפקידים בחברות פיננסיות (חברות השקעות למיניהן, למשל, כיועצים). בהצלחה, מיכל
סגור