פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
איתי | 16:49  17/12/06
אני בן 30 וכבר הרבה זמן מתלבט מה ללמוד ומה מתאים לי ללמוד הייתי בייעוץ במכון פילת ולא קיבלתי תשובות רק שהיכולת האינטלקטואלית ןהורבלית גבוהות לא המליצו לי על מקצוע ספציפי אלה רק אמרו שאני מתאים ללמוד באקדמיה אישית אני מתחבר למקצועות הומנים יותר כגון היסטוריה פילוסופיה וכד. אבל מכיוון שאני מעוניין לפתח קריירה מקצועית בתחום מסויים אני ממש לא יודע במה להתמקד (בעבר למדתי הנדסת אלקטרוניקה ועזבתי)אני יודע שאפשר להמליץ על פי כתב יד גם וכדומה.
מיכל תירוש | 10:46  19/12/06
הי איתי, אם אני מבינה נכון, אתה בעצם שואל אותי אם יש כזה דבר הכוונה מקצועית לפי גרפולוגיה, והתשובה היא כן. מה טיבו והאם הוא ייתן לך את התשובות להן אתה זקוק- זה כבר עניין של גישה ודעה אישית. אם להתייחס לחוות דעתי האישית, כפסיכולוגית שעוסקת בתחום הייעוץ לקריירה- אומר שגרפולוגיה היא כלי אחד. אמנם מרשים ביותר בעיני, אך מדובר בכלי יחיד, שעל פיו מנסים לקבוע מי אתה ומה אתה. ואני, באופן אישי, נזהרת ונוטה להיות ביקורתית כלפי אנשים שמתיימרים לקבוע דברים ביחס אלי בהסתמך על דבר יחיד. איכשהו, אישית, נשמע לי לא מספיק מהימן... בנוסף, נראה לי שהקושי העיקרי יהיה לקבל את התשובה שיגידו לי, כי ממה שהבנתי מאנשים שנעזרו בגרפולוגיה לצורך קבלת החלטה תעסוקתית, הרבה פעמים נאמר להם לאילו מקצועות לפנות, אך לא ברור למה דווקא למקצועות האלה. ואני, מטבעי, אוהבת להבין למה מציעים לי לבחור ב- X ולא ב- Y, כדי שאוכל לשקול את התשובה שקיבלתי ולהחליט בעצמי. בנוסף, נראה לי שיש מקום שאני אבין איך ועל סמך מה ייעצו לי לבחור באותם כיוונים, כדי שבעתיד, כאשר יהיה עלי לבצע בחירות נוספות, יהיו לי את הכלים, ולא אצטרך לפנות שוב למישהו אחר שייתן לי את התשובות... אבל זאת אני, וזו גישתי האישית לעניין. אם להתייחס רגע למה שתיארת, מאחר וכבר עשית תהליך של ייעוץ וכבר שילמת כסף, אני לא הייתי מרימה ידיים כ"כ בקלות. וכוונתי היא לכך שאם אתה חש שתהליך הייעוץ שקיבלת עדיין לא עונה על הצרכים שלך ושאתה זקוק להכוונה יותר ספציפית, נראה לי שזו זכותך. אמנם איני יודעת איזה סוג של תהליך עשית בפילת, אך אם מדובר בתהליך של ייעוץ שכלל מספר פגישות ומבחנים, בהחלט נראה לי שיש מקום לדבר שוב עם היועץ ולבקש ממנו הכוונה יותר ספציפית. אני יודעת שלי כיועצת חשוב שאנשים יצאו בתחושה שיש להם הבנה לגבי המשך דרכם, ואם מסיבה כלשהי אנשים לא יצאו בתחושה כזו, חשוב לי לדעת. יש לקחת בחשבון שלעיתים היועץ בטוח שהכל ברור לך ואילו אתה עצמך עדיין בערפל. במצב כזה, חשוב לשתף אותו בעניין ולראות איך אתם מגיעים בכל זאת להבנה ולמצב שגם אתה חש יותר טוב עם הענין. אני בטוחה שזה משהו שיהיה רצוי לשניכם. ובכל מקרה, נראה לי שכדאי לנסות עניין זה לפני שאתה משקיע כסף בייעוץ/הכוון נוסף. בברכה, מיכל
סגור