פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
רעות | 19:35  23/12/06
ב"ה שלום, אני סטודנטית לייעוץ חינוכי, לאחרונה אני נוטה להתעניין יותר בתפקידי ההשמה/ייעוץ ארגוני ולאחר קריאת חומר רב על הנושא הבנתי שלרוב מתקבלים לתפקידים אלה בוגרי מדעי ההתנהגות/פסיכולוגיה. שאלתי היא האם זה אפשרי להגיע לתפקידי ההשמה (אינני יודעת אם זוהי הגדרת התפקיד המדויקת של מה שברצוני לעשות, אני מעוניינת בעיקר לעבוד כמראיינת, במרכזי מיון והערכה, ייעוץ לחברות וכו') גם ממוצאי כעת-ייעוץ חינוכי. בנוסף- אשמח אם תוכלי לכתוב לי בערך מהי משכורתו של יועץ השמה/יועץ אגוני. תודה, רעות.
מיכל תירוש | 20:38  23/12/06
אפתח בכך שמדובר בתפקידים שבהחלט שונים זה מזה. אמנם שניהם קשורים לעולם התעסוקה ולייעוץ בהיבטים הקשורים אליו, אך בעוד שיועץ ארגוני, מייעץ לארגונים ולחברות לגבי תהליכים ארגוניים שונים (פיטורים, שינויים, הכשרת עובדים ומנהלים וכו') יועץ ההשמה עסוק יותר בתחום של גיוס עובדים לחברה והשמתם של עובדים (כלומר "מיקומם") בתפקידים אליהם הם מתאימים. כך שהעיסוק מאוד שונה, וגם אם לעיתים יש מעבר בין התחומים, זה ממש לא אותו דבר. בהתאם, גם השכר שונה מתפקיד לתפקיד, וגם, דרך אגב, מחברה לחברה. אם אתייחס למשל ליועץ ארגוני, יש יועצים שעובדים בחברות ליעוץ ארגוני ועבודתם לפי פרוייקטים, ויש כאלה שהנם עובדי חברה מסוימת ופועלים לאורך זמן בתוכה. בהתאם, השכר, כולל שיטת התגמול במהלך העבודה שונה. כנ"ל בתפקידי השמה- לרוב התגמול הוא של שכר בסיס (ששונה ממקום למקום ובהתאם, למשל, לוותק)+ עמלות, וזה משהו שלא ניתן להגדיר בצורה כוללנית. באשר לאפשרות להשתלב בתפקידים אלה מרקע של ייעוץ חינוכי. מסכימה איתך שבמקרה ה"קלאסי" הרקע הוא שונה. יחד עם זאת, התחום די "פרוץ" במובן שלרוב מה שחשוב זה פחות ההכשרה עצמה מבחינת תואר אלא יכולות מוכחות וניסיון. כך שאם יגיעו למסקנה שיש לך יכולות טובות לראיין אנשים או לאבחן בכלל, יש לא מעט מקומות שיקחו אותך לתפקידים שציינת גם אם למדת ייעוץ חינוכי (מה גם שהתחום בהחלט די קרוב). אני אישית מכירה יותר ממקרה אחד של מראיינים או אנשי השמה שבאו מרקע כזה. כך שכן, זה בהחלט אפשרי, גם אם לא תמיד קל. בהצלחה, מיכל
רעות | 21:06  23/12/06
ראשית, תודה רבה על תשובתך המפורטת והמהירה!, נדיר לקבל מענה טוב כ"כ באינטרנט.. שאלה נוספת- לאחרונה חשבתי לעזוב את לימודי הייעוץ החינוכי ולעבור ללימודי מדעי ההתנהגות/פסיכולוגיה, האם אני יכולה להסיק מתשובתך שלא כדאי לי לעשות הסבה בשלב זה?,במידה ואני לא פורשת כרגע- איזה תואר שני אני יכולה לעשות על מנת לקדם את עצמי לתחום ההשמה? אשמח לקבל מענה, רעות.
מיכל תירוש | 10:40  24/12/06
הי רעות, מדבריך אני מבינה שאת כיום במהלך תואר ראשון. אם הבנתי נכון, ואת בעיצומו של התואר או לקראת סופו, נשמע שאולי לא כדאי לעשות עכשיו שינוי. אם את ממש בהתחלה (סמסטר ראשון), אולי כן כדאי לשקול, כי זה יכול להקל במובנים מוסיימים, גם אם לא ממש להבטיח השתלבות בתחום. לגבי איך כדאי לקדם עצמך כדי להשתלב בתחום ההשמה, כפי שעניתי אתמול למישהי שהתעניינה בכיוון של משאבי אנוש, הדרך הטובה ביותר היא לנסות ולמצוא עבודות, אפילו "קטנות" וראשוניות שמקנות איזשהו ניסיון בתחום. הדרישה מיועצת השמה טובה היא לרוב שליטה בכלים כמו ראיונות, מעבר על קו"ח, מרכזי הערכה, הבנה של תפקידים, משרות וארגונים וכו', וככל שיהיה לך יותר ניסיון וידע (אפילו מצומצם יחסית) במיומנויות וכלים אלה, יש יותר סיכוי להתפתח בתחום. באשר לתואר שני, האמת היא שכל כיוון חברתי שקשור לתעסוקה או לארגונים יכול להתאים. יש היום תארים בהתנהגות ארגונית, במשאבי אנוש וכמובן בפסיכולוגיה וסוציולוגיה ארגונית (תעסוקתית) שיכולים בהחלט להיות רלוונטיים. מיכל
רעות | 10:38  25/12/06
סגור