פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
מיקי | 08:43  25/12/06
שלום, סיימתי לימודי תואר ראשון במדעי ההתנהגות לפני כ- 7 שנים ומאז אני עוסקת בתחום האבחון התעסוקתי. אני מעוניינת לעשות הסבה לתחום הטיפול הפסיכולוגי בילדים. שאלות: 1. האם לשם כך אצטרך לעשות תואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית או קלינית? 2. בכל בירורי דרך האינטרנט אני מבינה שתואר שני בפסיכולוגיה דורש מחוייבות דיי מלאה ואני גם עובדת וגם מגדלת שני ילדים, איך זה מסתדר?! 3. האם אהיה חייבת בהשלמות או בבחינת התאמה משום שעברו כבר 7 שנים מאז לימודי התואר הראשון? 4.הממוצע שלי בתואר הראשון יותר נמוך מסף הדרישה לקבלה למגמות הנ"ל. איך אוכל לשפר אותו ובכל זאת לנסות להתקבל? 5. ואחרון חביב, האם אפשר להגיע לתחום הטיפול בילדים שלא דרך לימודי תואר שני אלא בלימודי קורסים שונים ואם כן איזה? מצטערת על כמות השאלות אני פשוט כל כך רחוקה מעולם הלימודים שאין לי מושג מה קורה ומאיפה מתחילים... אשמח לכל עזרה, תודה.
מיכל תירוש | 22:16  25/12/06
הי מיקי, תראי, כל השאלות שלך מאוד רלוונטיות וחשובות, אך מאחר ואת מתארת מקרה מאוד ספציפי, נראה לי שכדאי לך לברר באופן אישי לגביך, ולא להסתפק בתשובות שלי שהן כמובן יותר כלליות. ברמה העקרונית- אם את מעוניינת ב"טיפול פסיכולוגי" בילדים, אז צריך תואר שני בפסיכולוגיה. לגבי איזו התמחות, זה תלוי במי ואיך את רוצה לטפל- יש לא מעט אפשרויות- פסיכולוגיה התפתחותית/ חינוכית/ קלינית של הילד ועוד. כך שהשאלה היא מה בדיוק את רוצה. לגבי הקבלה, שוב במקומך הייתי מבררת ישירות עם המוסדות והמסלולים, אך סביר להניח שתצטרכי לעשות את מבחן המתא"ם. לגבי הממוצע, למיטב ידיעתי אחרי כ"כ הרבה זמן אין ממש דרך לשפר, אך אולי יש איזושהיא סוג של התיישנות, ושוב- זה דורש בירור ספציפי. לגבי טיפול בילדים, כאמור, אם את רוצה דווקא טיפול פסיכולוגי- אז אין מנוס מתואר בפסיכולוגיה. אם זה יכול להיות טיפול אחר, יש היום כל מיני אופציות - למשל כל מיני סוגי "תרפיות" (באומנות, פסיכודרמה, במחול ותנועה וכו') שלעיתים מהווים לימודי תעודה ולא תואר שני, או השתלמויות בכל מיני גופים המציעים הכשרה כמטפלים (למשל מכון אדלר), או כיוונים כמו תואר שני בייעוץ חינוכי, למשל, שיכולים לאפשר לך לטפל, אך דרישות הקבלה שונות מהדרישות בלימודי פסיכולוגיה. כך שיש אפשרויות שונות, השאלה היא מה סדר העדיפויות מבחינתך, ובאיזה אופן את רוצה לטפל, למשל. בהצלחה, מיכל
מיקי | 12:50  26/12/06
אולי אפשר להגיע לטיפול דרך תואר שני בעבודה סוציאלית? נדמה לי שתנאי הקבלה שם יותר קלים. תודה, מיקי
מיכל תירוש | 05:51  27/12/06
הי מקי, כן, עקרונית זה אפשרי, אך למיטב ידיעתי כדי לעשות תואר שני בעו"ס צריך קודם תואר ראשון בתחום או השלמות שלעיתים לוקחות שנתיים. וזה נכון גם לבוגרי פסיכולוגיה/ מדעי ההתנהגות. יחד עם זאת- בהחלט שווה לברר. מיכל
סגור