פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
אם קשה לי בזמן לימודים עדיף לי ללכת למכללה כי שם יש יחס יותר קרוב בין המרצה לתלמיד או שאין הבדל משמעותי בין מכללהה לאונ'?
מיכל תירוש | 17:25  27/12/06
הי, השאלה ששאלת היא מסוג השאלות שקשה לענות עליהן מאחר ובארץ יש לא מעט אוניברסיטאות ולא מעט מכללות, אשר לכל אחת מהן אופי שונה, בכל מוסד יש חוגים ששונים זה מזה באוירה ובאופי, ובכל מקום יש עשרות אנשי סגל שגם הם שונים זה מזה. לכן, לא ניתן אלא לדבר בהכללה, וזה כמובן, לא משהו מהימן וודאי. יחד עם זאת, למכללות יצא שם של מקומות שהולכים יותר לקראת הסטודנט ואשר מאופיינות ביחס יותר אישי. חלק מהעניין הוא שלרוב מספר הסטודנטים יותר קטן. בנוסף, לרבות מהמכללות יש יותר תקציבים וכסף וזה מאפשר ללמוד בקבוצות יותר קטנות, דבר שגם הוא מסיע ללמידה ותורם לתחושת היחס האישי ולהיכרות האישית עם המרצים. כך שאם לדבר בצורה מאוד כללית, לרוב זה משהו שנטען בעד מכללות. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שבכל כלל יש יוצאים מהכלל. לכן שווה לבקר במוסד הלימודים קודם וכן לברר עם אנשים שלמדו בו על האוירה והיחס. בקיצור- לבדוק כל עניין לגופו. בהצלחה, מיכל
סגור