פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
מיכל שלום רב, אני בוגר תואר שני במנהל עסקים m.b.a ובעל נסיון של 12 שנה בתחום ניהול השיווק. לאחרונה, (אולי עקב משבר גיל 40..)נכנס לי "ג'וק" לראש לעשות סוג של הסבה מקצועית לתחום האלקטרוניקה/מחשבים. כיצד ניתן לחדור לעולם זה מבלי לאבד את נסיוני העשיר בתחום ניהול השיווק ובתחום העסקי??
מיכל תירוש | 14:00  29/12/06
הי אופיר, השאלה היא למה אתה מתכוון בהסבה. האם אתה מעוניין ממש להחליף כיוון מקצועי, או שפשוט יש לך עניין ורצון ללמוד יותר על התחומים החדשים שציינת. אם זו האפשרות השניה, הרי שיש אפשרות ללמוד את התחום בשעות הפנאי (שוודאי לא רבות, אך אם זה חשוב לך בטח תמצא כאלה...)ולעסוק בו כמשהו מהצד, ואז אין כל בעיה של "איבוד הניסיון". אם מדובר ברצון ממש לבצע הסבה, אז לדעתי הדרך להשתמש בניסיון שרכשת היא לנסות לכוון עצמך לתפקידי ניהול ושיווק שעוסקים בתחום האלקטרוניקה (למשל מחלקת שיווק של חברה שעוסקת בתחום זה). כך תמשיך לעבוד בתחום בו יש לך ניסיון, אך תתקרב יותר לתחום החדש שמעניין אותך. אם זה לא מספק, והרצון הוא ממש לשנות, נראה לי שאין דרך גם לשנות וגם להישאר (בגדר "לאכול את העוגה ולהשאירה שלמה"). כך שהשאלה היא אם אתה באמת רוצה שינוי מהותי, או שיספיק קצת גיוון שיכלול גם עיסוק במחשבים. עם זאת, במאמר מוסגר אציין שגם אם תקופה מסויימת תעזוב את תחום ניהול השיווק לטובת משהו אחר, זה לא שניסיונך "יימחק" ותאבד אותו לנצח. אנשים עושים כל מיני שינויים ממגוון סיבות, וידע וניסיון שצברת לא נעלמים. כך שגם אם תחליט להתרחק מהתחום לתקופה, סביר להניח שאם תרצה לחזור הניסיון והידע שצברת יעמדו לרשותך. עם זאת, אין ספק שיהיה צורך להסביר למה עזבת ולשכנע שאכן רצונך לחזור, וזה משהו שאולי לא יהיה קל. כך שבקיצור, שווה לשקול עד כמה אתה באמת רוצה לשנות ואיך. בהצלחה, מיכל
סגור