פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
דנה | 16:23  28/12/06
מיכל שלום רב, אני נמצאת במצב שמאוד בעיתי ואודה מאוד מראש לעצתך. אני בת 26, בוגרת BA מנהע"ס מדרבי ועובדת במשרה מלאה בתחום תקשורת- משפטי שבכללותו הוא אדמניסטרטיבי עם המון אחריות דינמיות וראש גדול.מאז ומתמיד הרגשתי שאני רוצה לתת, לשלב עבודה עם מהותיות וסיפוק שתורמת לאלו שנזקקים לעזרה טיפולית/ שיקומית. המציאות הובילה אותי על מנת לממן את עצמי לעבוד במקום שיציב עם תנאים נהדרים אבל בתוכי אני כבר שנה וחצי מנסה לבדוק את האופציות של לימודים שאוכל להמשיך ללמוד שנוגעים בתחום מדעי ההתנהגות/ טיפול/ חנוך אבל אין מקום שלא דורש כתנאי סף לימודי תואר ראשון ממוסד אקדמאי מוכר ודרבי הוא לא מוכר. מה האופציות שלי? אני די אובדת עצות..האם ידוע לך על מוסד שבו ישנם מסלולים ישירים לתואר ראשון ושני בתחום מדעי ההתנהגות, סוציולוגיה אנתרופולוגיה? פסיכותרפיה...אני מקווה שהצלחת להין אותי בשל כתיבתי ה"נסערת והמבולבלת" תודה רבה.
מיכל תירוש | 19:10  29/12/06
הי דנה, אפתח בכך שאני מעריכה ומאוד מתרשמת מרצונך לתרום ולסייע. עם זאת, עולה השאלה האם את חייבת לעשות זאת כתחום העיסוק שלך, או שאולי זה משהו שכדאי לעשות מעבר לשעות העבודה כפעילות התנדבותית. אני מעלה אפשרות זו משתי סיבות- האחת, כי נשמע שאת בסה"כ מרוצה מעבודתך הנוכחית ואם זה כך חבל לשנות. יש מצבים, בהם לא חייבים לבחור וניתן לשלב בין הדברים, ונראה לי שאם תמשיכי לעבוד ותתנדבי, או שתגייסי את הידע שלך בתחום התקשורתי- משפטי כדי לסייע לאנשים הזקוקים לעזרה, תוכלי אולי להנות משני העולמות. הסיבה השניה היא שיש הרבה מוסדות שמחפשים מתנדבים ואני בטוחה שתוכלי לתרום גם כך. עוד עניין הוא שהשינוי שאת מבקשת לעשות (אם אכן את נחושה לשנות לגמרי את הכיוון ובהכרח לעבוד בתחום הטיפולי) כלל אינו פשוט, וזאת מאחר שהתואר הראשון שלך, בלי שום קשר לאם הוא מוכר בארץ או לא, אינו רלוונטי ואין לו באמת נגיעה בתחום הטיפולי. לכן, גם מסלולים כמו התואר השני שמציעה מכללת דרבי, אינם פתוחים לפניך בהיעדר תואר ראשון מתאים ורלוונטי. מכאן, שברמה העקרונית אין מנוס מתואר ראשון או לפחות שנה (ואולי יותר) של השלמות, כדי שתוכלי להמשיך הלאה. וכאן עולה הבעיה שהתואר הראשון שלך מדרבי אינו מוכר, ולכן להערכתי רוב המוסדות לא יאשרו לך רק שנת השלמות אלא ידרשו תואר ראשון מלא (למרות שאת זה כדאי לך לבדוק, אולי בכל זאת תהיה נכונות ללכת לקראתך במקומות מסויימים). כך שלהערכתי אנוחנו מדברים על שילוב של לפחות שנה של השלמות (במקרה הטוב) ואז עוד לימודי תואר שני. או לימודי תואר ראשון ואז לימודי תעודה, למשל, שיאפשרו לך הכשרה בתחומים מסויימים של תרפיה (כי יש לימודי תרפיה שמהווים הכשרה מקצועית לבעלי תואר ראשון רלוונטי, ואינם בהכרח תואר שני). בקיצור, תהליך די ארוך ואין כ"כ דרכי קיצור, אם השאיפה היא לעשות את הדברים דרך מוסדות "פורמליים". אם ה"פורמליות" פחות חשובה, יש מוסדות פרטיים שונים שמכשירים בכל מיני טכניקות טיפוליות משלהן, וייתכן שדרישות הקבלה שלהם שונות. כוונתי למוסדות כמו "מרכז אלבאום", למשל. כלומר, ייתכן שבמקומות אלה לא צריך רקע רלוונטי וניתן להשלב בשיטה מסוימת שמאפשרת אח"כ טיפול וסיוע. כך שאם זה יכול להיות רלוונטי אליך, זה שווה בדיקה. אם הולכים על ה"פורמלי" , כאמור, צפויה דרך יחסית ארוכה. בהצלחה, מיכל
סגור