פורום בגרויות

בפורום תוכלו לקבל מענה כולל על בחינות הבגרות הן ברמה הפרטנית והן ברמה הכוללת. א
מומלץ בחום
 
 
נעמה | 15:48  30/06/08
נתפסתי מעתיקה מפתק היום בבגרות בהיסטוריה.. היות ויש לבוחנים הוכחות ממשיות, הסיכויים שהבחינה תיפסל גבוהים, נכון? השאלה שלי היא - אם פוסלים לי את הבחינה, יש על זה גם השפעה לשנים הבאות? אני אוכל לגשת במועד הבא על מנת שתהיה לי תעודת בגרות, או שיאסרו עליי לגשת למשך כמה שנים? אני ממש מפחדת מההשלכות של ההעתקה הזאת.
אור שלו | 15:02  01/07/08
אכן, הבחינה שלך תפסל. במקרה כזה שמדובר ב"תפיסה על חם" סביר להניח שאכן יתלווה לפסילה גם עונש. אין עונש קבוע והוא יכול להיות עונש של איסור בחינה לתקופה של בין חצי שנה לחמש שנים. לא כדאי להעתיק, ועוד יותר לא כדאי שיתפסו אותך מעתיקה... נקווה לעונש קליל יחסית. בהצלחה!
נעמה | 20:31  01/07/08
וואו, לא היה לי מושג.. מה הסבירות שדבר כזה יקרה? מה בדרך כלל קורה במקרים כאלה, כשמדובר בתלמידה שמעולם לא היה לה חשד להעתקה? אני תלמידה של מאיות, אני לא יודעת מה קרה לי שהחלטתי ככה פתאום להעתיק אבל עכשיו זה אומר שלא תהיה לי תעודת בגרות במשך 5 שנים? ואי אפשר לעשות שום דבר בנידון?
אור שלו | 10:29  02/07/08
אי אפשר לדעת עד שהוועזה מחליטה.. בדרך כלל שתופסים על חם עם פתקים זה קצת יותר גרוע. אני מצטערת שאני לא מייפה עבורך את הסיטואציה אך זה די חמור מבחינת שמירה על טוהר הבחינה(או אי שמירה) וזה נושא שמאוד מוקפד בעיקר בשנים האחרונות. חבל מאד מאד שאיבדת את הבטחון והחלטת להעתיק, אני ממש מציעה לך שבפעם הבאה שתרגישי שאת נלחצת נסי לדבר עם היועצת או עם מישהו קרוב אליך שיכול להרגיע אותך ולעזור. במידה ותקבלי עונש של 5 שנים, אז אכן, לא תהיה לך תעודת בגרות עד שיגמר העונש ותוכלי להבחן שוב. שוב, חשוב שלא תכנסי לספקולציות מיותרות, יכול להיות שזה יגמר בעונש קל יחסית ותוכלי להשלים את הבגרויות ולקבל תעודת בגרות בהקדם. אשמח אם תעדכני אותי מה קורה.. בהצלחה!
נעמה | 16:18  05/07/08
אני בהחלט אעדכן לגבי ההתפתחויות.. את הציונים בהיסטוריה נותנים בדרך כלל בסביבות ספטמבר נכון? במידה ואקבל עונש חמור כמו 5 שנים.. אני אוכל לכתוב מכתב ואולי לקבל המתקה של העונש? יש בכך טעם? אנשים סביבי (מורים, חברות, משפחה ואפילו מנהלת בית הספר) אומרים לי לא להלחץ יותר מדי ושיש סיכוי טוב שאקבל עונש קל כמו רק פסילה, או מניעה לגשת לבגרות במשך חצי שנה מקסימום.. מה את אומרת? חברה שלי סיפרה לי על מקרה שתלמיד העתיק וקיבל עונש מאוד חמור, אבל כשניגש שנה לאחר מכן באקסטרני לא דרך בית הספר לא הייתה שום בעיה עם זה והוא קיבל תעודת בגרות מלאה.. הגיוני? נעמה
סגור