פורום לימודי סיעוד

מנהלת הפורום תשמח לספק לכם מידע לגבי אפשרויות לימודי סיעוד בארץ, כמו כן מטרת הפורום היא לשמש מקום מפגש למתעניינים בתחום.
 
 
עלמה | 09:36  27/11/14
שלום, אני אקדמאית בעלת תואר ראשון ושני במדעי ההתנהגות. רציתי לשאול מספר שאלות לגבי התוכנית במאיר. 1.במסגרת הואר הראשון עשיתי קורסים בסטטיסטיקה,שיטות מחקר, פסיכולוגיה, סוציולוגיה ופסיכולוגיה התפתחותית - האם יש לי אפשרות לבקש פטור מקורסים אלו במסגרת תוכנית ההסבה או אצטרך לעשות אותם שוב? 2. האם התואר השני שלי יוכר לי לצורך דירוג שכר? שכן אינו בסיעוד. 3. אני אמא לתינוקת בת שנה וחוששת שלעיתים אאללץ להעדר עקב מחלה. האם עדיף לי ללכת על התוכנית לאמהות במאיר של שלוש שנים או על תוכנית ההסבת אקדמאים במאיר של שלושה ימים בשבוע? 4. האם יש אפשרות בזמן הלימודים לעבוד כסטודנטית בבית החולים? תודה מראש!
מנהל פורום לימודי סיעוד | 09:03  30/11/14
1. בכל בתי הספר לסיעוד פטורים ניתנים על בסיס קריטריונים שנקבעו על ידי משרד הבריאות. בית הספר יבדוק האם מה שלמדת עונה על קריטריונים אלו. 2. תואר שני אינו יוכר לך, רק התואר הראשון. 3. בכל תוכנית לימודים שתבחרי יש חובת נוכחות של 80% לפחות בלימודים העיוניים ו-100% חובת נוכחות בהתנסויות הקליניות. 4. חלק מהסטודנטים משתלבים בעבודה בבית החולים במהלך הלימודים.
תודה רבה על התשובות. רציתי לדעת האם יש הבדל בין המסלול של שלוש שנים לאמהות לבין מסלול ההסבה? האם בשני המסלולים יש הכרה של אחות אקדמאית או רק במסלול ההסבה.
מנהל פורום לימודי סיעוד | 12:19  01/12/14
את יכולה ללמוד גם במסלול אמהות והתואר שלך יוכר לך. אבל המילגות שונות. בהסבת אקדמאים 80% מילגה מתחילת הלימודים. בתעודה 50% מהשנה השנייה.
אוקיי תודה רבה , אני מבינה. יש לי שאלה נוספת שלא בטוחה שתוכלי לענות לי עליה ואשמח לשמוע ממתלבטים נוספים כמוני. אני נמצאת בפרשת דרך מקצועית חשובה, כיוון שההחלטה לעשות הסבה לסיעוד הינה החלטה גורלית מבחינתי. יש לי הרבה תשוקה ורצון ללמוד את המצקוע, אך מהצד השני הרבה חששות ופחדים. איך אדע באמת שאני מתאימה? אני כבר לא צעירה (בת 31) וכבר עשיתי שני תארים. בנוסף, אין לי רקע מתחום הרפואה או הסיעוד. אני לא מפחדת ממחטים או מדם אך כן קצת מהפרשות. אני טיפוס דיי סטרילי וקצת חרדתי ממחלות ולפעמים גם קצת לחוצה. מצד שני, התמודדתי עם מקרים מלחיצים בחיים בגבורה רבה יחסית כך שבמצבי לחץ אני יודעת להתמודד. האם מישהי כמוני יכולה להיות אחות טובה או שזה בעייתי? אני משערת שיהיה קשה לענות לשאלותיי אבל בכל זאת אשמח לדעות לכאן או לכאן. תודה מראש!
סגור