פורום פסיכומטרי ותנאי קבלה- לקריאה בלבד

בהנהלת: מרכז הייעוץ ilimudim  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום פסיכומטרי - המקום לשאול, להתייעץ, לחלוק חוויות וגם לקבל תשובות בכל נושא הקשור לפסיכומטרי כתנאי קבלה למוסד לימוד- להיכן מתקבלים, שיפור פסיכומטרי, פסיכומטרי ללקויי למידה, ציוני סכם וכד'.
 
מרכז הייעוץ ilimudim

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
אסף גולדנברג | 00:21  16/01/08
שלום לכם, ברצוני לשפר את ציוני במבחן הפסיכומטרי (537 - 96 בכמותי), בכדי להתקבל ללימודי הנדסה באחת האוניברסיטאות. שתי שאלות מעסיקות אותי ועליהן אבקש עזרתכם: 1. בעייתי העיקרית הינה המידה בזמנים בפרק הכמותי ומהירות הקריאה ופתרון השאלות בקטע הקריאה בפרק המילולי. באיזו צורה אני יכול לשפר הישגי בנושאים אלו!? 2. האם בכלל יש מקום לשיפור משמעותי בציון? בתודה מראש על העזרה. אסף
דרור סמואל | 16:05  16/01/08
שלום אסף, ברשותך אתחיל בתשובה לשאלה השנייה, כן. י ש מקום לשיפור משמעותי בציון. אבל אתה צריך לשאול את עצמך אם תוכל להשקיע את עצמך בנושא הפסיכומטרי... בנוגע לשאלה הראשונה, אחלק את תשובתי לשניים, החלק הראשון נוגע לפרק המילולי, ובו ההמלצה הראשונה במעלה היא לקרוא לקרוא ולקרוא עוד קצת. זו הדרך לשפר מהירות קריאה. ואני לא מדבר על לקרוא רק עיתון בבוקר אני מדבר על לקרוא לאורך כל היום, רצוי ספרים, רצוי איכותיים ורצוי ביותר כאלו שנכתבו בעברית (לא מתורגמים...). אם תעשה זאת לא רק מהירות הקריאה שלך תשתפר אלא גם אוצר המילים שלך. החלק השני הנוגע לפרק הכמותי מתחלק בתוכו גם כן לשניים. ראשית אתה חייב לוודא שידיעותיך בחלק הבסיסי של המתמטיקה איתנות כיוון שהן הבסיס עליו נבנה הכול. אני מדבר על אלגברה בסיסית החל מחוקי חזקות ועד פתרון משוואות בשני נעלמים על כל גרסותיהן כפי שהן מופיעות בבחינה. חלק שני בתחום העמידה בזמנים הוא ההבנה שאין ביכולתו של כל אדם לענות על כל השאלות בפרק הכמותי. אתה צריך לבדוק עם עצמך כמה שאלות הן הגג הריאלי שלך ובהתאם לכך לתכנן את הזמן. עדיף לענות על 20 שאלות ב-80% הצלחה (16 תשובות נכונות) מאשר על 25 שאלות ב-60% הצלחה (15 תשובות נכונות...). מסקנה, אם תקדיש זמן רב יותר לשאלות בהן אתה חזק וע"י כך תעלה את אחוזי ההצלחה שלך בהן, בסופו של דבר תעלה את אחוזי ההצלחה שלך בפרק כולו. מקווה שעזרתי לך ומקווה שתמצא בתוכך את הכוחות הנחוצים כדי להשקיע... דרור.
עמית | 16:13  16/01/08
לגביי שאלתך השנייה אני אישית מאמין שתמיד אפשר לשפר, אניחושב שהכי חשוב לגביי הפרק הכמותי זה לתרגל (ולוו דווקא כישרון בילתי רגיל למתמטיקה), הינה כתובת של אתר שמציע תרגילים בחינם (בכל הנושאים וגם בכמותי)ובנוסף מיבחנים מלאים http://psycho.co.il/ לגביי הקושי שלך עם הזמנים זה כמבון הבעיה הכי גדולה של המיבחן (סביר להניח שציוני הבחינה היו עולים משמעותית אם היה יותר זמן לכל שאלה), אבל אם אתה מרגיש שאצלך הבעיה חורגת מהרגיל אני יודע שניתן לקבל תוספת זמן (הקריטריונים של המרכז הארצי מאוד מחמירים,גם מי שקיבל הארכת זמן בתיכון לא בהכרח יקבל תוספת זמן בבחינה הפסיכומטרית)אז אולי כדאי לך לפנות למרכז הארצי לבדוק אם אתה זכאי להארכת זמן. שיהיה בהצלחה
סגור