פורום פסיכומטרי ותנאי קבלה- לקריאה בלבד

בהנהלת: מרכז הייעוץ ilimudim  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום פסיכומטרי - המקום לשאול, להתייעץ, לחלוק חוויות וגם לקבל תשובות בכל נושא הקשור לפסיכומטרי כתנאי קבלה למוסד לימוד- להיכן מתקבלים, שיפור פסיכומטרי, פסיכומטרי ללקויי למידה, ציוני סכם וכד'.
 
מרכז הייעוץ ilimudim

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
אסתי | 09:24  27/01/08
אני ניגשת לבחינה הפסיכומטרית בפברואר הקרוב. אם הציון שלי באנגלית לא יהיה מספיק או שאני ארצה לשפר,האם אני אוכל לעשות מבחן חוזר רק על החלק הזה באפריל כי אני מאד רוצה ללמוד שנה הבאה באוניברסיטה.?
דרור סמואל | 22:11  27/01/08
אסתי שלום, ראשית אפתח בתשובה הפשוטה, אי אפשר לעשות רק חלק מהבחינה הפסיכומטרית אם החלק המילולי הכמותי או חלק האנגלית. אבל, עם זאת, קיים מבחן נוסף שנקרא מבחן אמי"ר. מבחן זה הוא מבחן באנגלית בלבד המיועד לסווג את רמת ידיעת האנגלית לפני הכניסה לאוניברסיטאות. מי שמבצע את הבחינה הפסיכומטרית פטור ממבחן זה, אך ישנם מוסדות לימוד שלא דורשים כלל ציון פסיכומטרי ומבחן זה מהווה מבחינתם סינון יחיד (שוב, לפי רמת האנגלית). למבחן האמי"ר יש שימוש אפשרי נוסף. נניח שתקבלי בבחינה 600 ובחלק האנגלית תקבלי 120. אזי בעת הרישום לאוניברסיטה תדרשי לעשות קורס/ מספר קורסים באנגלית כחלק מהחובות האקדמיות. אם תרצי (אם תעדיפי) יש באפשרותך לוותר על הקורסים הללו ולעשות את מבחן האמי"ר. הציון בו יחליף את הציון בחלק האנגלית של הפסיכומטרי בעת הרישום (ויכול לחסוך קורסים באנגלית) אך לא ישפיע על הציון הפסיכומטרי שלך (זאת אומרת שהציון שלך ישאר 600). בנוסף, אם התקבלת לאוניברסיטה ותרצי לעשות את מבחן האמי"ר לאחר תחילת הלימודים (נניח בדצמבר 2008) האפשרות קיימת. מקווה שהתשובה מפורטת דיה, אם את נתקלת בשאלות נוספות אשמח לעזור, דרור.
סגור