פורום פסיכומטרי ותנאי קבלה- לקריאה בלבד

בהנהלת: מרכז הייעוץ ilimudim  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום פסיכומטרי - המקום לשאול, להתייעץ, לחלוק חוויות וגם לקבל תשובות בכל נושא הקשור לפסיכומטרי כתנאי קבלה למוסד לימוד- להיכן מתקבלים, שיפור פסיכומטרי, פסיכומטרי ללקויי למידה, ציוני סכם וכד'.
 
מרכז הייעוץ ilimudim

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
לימור | 08:52  18/02/08
שלום, רציתי לשאול בקשר למבחן מותאם בפסיכומטרי, הגשתי בקשה של קבלת מבחן מותאם בשל בעיה פיזית, וקיבלתי אפשרות של מבחן מפע"ם (במחשב) האם כדי לי להשתמש ב"הקלה" הזו? אם היא בכלל מקלה...זה יכול לשפר את הציון? ויותר חשוב האם זה יכול לפגוע בעתיד, ולהוות בעיה בקשר לקבלה למוסדות לימוד? תודה מראש!!
דרור סמואל | 10:03  18/02/08
לימור שלום, תפקיד הבחינה המותאמת (או הבחינה בתנאים מותאמים) הוא להקל על מי שסובל מבעיות אמיתיות, אם הן פיזיות או לחילופין בעיות למידה (דיסלקציה, הפרעות קשב וכיו"ב). המבחן עצמו אינו קל/קשה יותר מהבחינה הפסיכומטרית ברמת השאלות שלו אך הוא שונה במבנהו, כולל רק 3 פרקים בסה"כ (אנגלית, מילולי וכמותי), ולכל פרק ניתן פרק זמן ארוך יותר מכרגיל. הבדל נוסף וחשוב מאוד הוא העובדה שהמבחן הוא אדפטיבי, משמע השאלות (משאלה 2 ואילך בכל פרק) נקבעות לפי הצלחתך בשאלות הקודמות. המשמעות היא שאם מתחילים חזק וטוב את המבחן מקבלים שאלות מסויימות ואחרת מקבלים שאלות שונות. לדעתי היתרונות עולים על החסרונות מבחינת הבחינה עצמה. בנוגע לעתיד, תוצאות הבחינה המתקבלות נראות בדיוק כמו התוצאות הרגילות, ומוסדות הלימוד לא אמורים לדעת איך נבחנת, כך שהקבלה למוסדות הלימוד לא אמורה להיות בעיה. אגדיל ואומר, המגבלה העומדת בפניך עשויה לקבל פתרון מהיר יותר בעת הלימוד באוניברסיטה, בזכות העובדה שהיא זכתה ליחס בבחינה הפסיכומטרית. מקווה שכל שאלותיך נענו, אם עולות שאלות נוספות, אשמח לסייע. דרור.
יוסי | 23:43  26/06/08
איך משפיע המבחן על הציון שלך?..מה הרמה של השאלות?.
סגור