פורום פסיכומטרי ותנאי קבלה- לקריאה בלבד

בהנהלת: מרכז הייעוץ ilimudim  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום פסיכומטרי - המקום לשאול, להתייעץ, לחלוק חוויות וגם לקבל תשובות בכל נושא הקשור לפסיכומטרי כתנאי קבלה למוסד לימוד- להיכן מתקבלים, שיפור פסיכומטרי, פסיכומטרי ללקויי למידה, ציוני סכם וכד'.
 
מרכז הייעוץ ilimudim

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום, אני מעוניינת להתחיל ללמוד בשנה הקרובה במכללה למינהל אך חסר לי פסיכומטרי. הציון הנדרש על מנת שיקבלו אותי למכללה הוא 555אני מתכננת לגשת למועד יולי אבל לבד,אף פעם לא ניגשתי לבחינה הפסיכומטרית. אשמח לקבל ייעוץ כיצד אוכל ללמוד לבד לבחינה.
מורן שלום, אתחיל דווקא בשאלה השנייה שהעלתי, האם ללמוד לבד לבחינה הפסיכומטרית? הדבר תלוי בך ובך בלבד. אל תקשיבי לכל מיני דורשי שלומך... ראשית כל עלייך לשאול את עצמך אם את מסוגלת לייצר לעצמך מסגרת לימודים נאותה, מסגרת שבה מוקדש זמן קבוע (ורב למדי) ללימוד החומר. שנית את צריכה לשאול את עצמך אם אין לך צורך בתמיכה/ ליווי של מישהו המכיר את הבחינה על בוריה (לדוגמא מדריך). אם ענית לעצמך על שאלות אלו והחלטת שבכוונתך ללמוד לבד, השלב הראשון בלמידה הוא להשיג בחינה לדוגמה של מכון כלשהו ולבחון את עצמך, את יכולותיך ועד כמה את זוכרת את הדברים בהם נתקלת לאחרונה בתיכון. לאחר שלב זה, מתחיל החלק הקשה בהתכוננות לבחינה, סיווג הנושאים בבחינה לפי יכולתך בכל אחד מהם. סיווג זה צריך להיות סיווג מעמיק למדי, ולכלול את כל שלושת הפרקים. לדוגמה בפרק הכמותי יש לבצע חלוקה ראשונית ל:גיאומטריה, אלגברה ובעיות מילוליות אך יש צורך לבצע גם חלוקה פנימית של כל אחד מהנושאים הללו (חלוקה כזו יכולה להתבצע תוך שימוש בספרי הלימוד של המכונים השונים). לאחר שיצרת לעצמך רשימת נושאים לפי רמת קושי צריך לייצר לו"ז ללמידה שמתחיל בהקדם האפשרי ומסתיים באיזור הבחינה, כאשר לכל אורך תקופת הלמידה יש להכניס גם שינון מילון בעברית וקריאה יום-יומית באנגלית. בסוף תקופת הלימוד (שבועיים-שלושה אחרונים) כדאי להשאיר זמן למרתון שיכלול חזרה על החומר שלמדת מחד ומאידך מבחני סימולציה רבים (אני ממליץ לעשות 10-14 מבחני סימולציה בתקופה זו). מובן שתשובה זו היא תשובה עקרונית בלבד וכל אחד יכול להוסיף ולהוריד כאוות נפשו, ניתן להוסיף שיעורים פרטיים פה ושם (רצוי כאשר את יודעת מה התחומים בהם את מתקשה) או לחילופין להיעזר בחבר או חברה אשר עשו קורס ו/או בחינה. מקווה שהתשובה מספקת אותך, אם לא את מוזמנת להרחיבה או לשאול שוב, בהצלחה, דרור.
אחד שלמד לבד | 02:50  05/04/08
כדי ללמוד לבד כל מה שאת צריכה זה משמעת עצמית את יכולה ללמוד לבד גם עם מורים פרטיים וגם עם אתר פסיכו שיש בו מלא הסברים וגם להעזר בפורום בתפוז שהוא מעולה וגם לקנות ספרים משומשים או חדשים
מירי | 09:59  19/06/08
לצערי אני נאלצתי לעשות 3 פעמים פסיכומטרי! זה מבחן מאד לא אנושי!!! אין מצב לעשות אותו לבד את חייבת הכוונה! סוד ההצלחה זה תרגול מאסיבי לימוד מילים באנגלית ולפעול לפי ההוראות שנותנים לך במכון! המכון הממומלץ זה יואל גבע.
סגור