פורום פסיכומטרי ותנאי קבלה- לקריאה בלבד

בהנהלת: מרכז הייעוץ ilimudim  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום פסיכומטרי - המקום לשאול, להתייעץ, לחלוק חוויות וגם לקבל תשובות בכל נושא הקשור לפסיכומטרי כתנאי קבלה למוסד לימוד- להיכן מתקבלים, שיפור פסיכומטרי, פסיכומטרי ללקויי למידה, ציוני סכם וכד'.
 
מרכז הייעוץ ilimudim

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
עידן | 12:02  14/04/08
שלום, אני מעוניין לדעת את האחוזון בו נמצא הציון שלי, בדיוק של עשירית אחוז לפחות. אני מכיר את הטבלה של המרכז הארצי (200-350 זה אחוזים 0-3 מהנבחנים וכו'), אבל אני מעוניין לחשב את האחוזון בדיוק רב יותר. גם קירוב של התפלגות אחידה בתוך טווח ציונים מצומצם לא מספיק טוב לי (לדוג' להניח שבין 600-625 ההתפלגות אחידה ואז אם אני יודע שהאחוזים הם 70-78 ניתן לחשב אחוזון מקורב) מה שאני צריך - האם קיימת פונקציה מדויקת ורשמית לפיה קובע המרכז הארצי את התפלגות הציונים? דבר נוסף, האם קיימים נתונים לגבי אחוז האוכלוסיה שניגש לבחינה הפסיכומטרית? תודה,
עידן שלום, שאלותיך הן שאלות קשות ונוקבות ואני אנסה לענות עליהן כמיטב יכולתי. אם לא אצליח במשימתי זו אמליץ לך לפנות או למרכז הארצי לבחינות והערכה באינטרנט www.nite.org.il או בטלפון 02-6759555. אוסיף ואומר שאיני מתיימר לענות על כל שאלותיך. נתחיל. אני מניח שבאופן גס ניתן להניח שחלוקת הציונים בתוך מרווח מסויים היא אחידה. עם זאת אם אתה רוצה לחשב את האחוזון המדויק ביותר עלייך לבדוק מהו הממוצע (בערך 537) ומהי סטיית התקן (זה נתון שקיים באתר) ולחשב בדיוק לפי ציונך את האחוזון בעזרת טבלת התפלגות נורמלית. בנוגע לשאלתך השנייה, אני לא מכיר פונקציה כזו אך אתה יכול לפנות למרכז הארצי ולנסות לקבל מהם תשובות. בנוגע לשאלה השלישית אני חושש ששוב לא אוכל לעזור, אבל בזה אתה בטוח יכול לפנות לאתר ולראות כמה נבחנים היו בכל מועד את הסטטיסטיקות שלהם וכו', עם זאת אני לא חושב שכתוב כמה אחוזים מהווים הנבחנים ממשהו. שיהיה בהצלחה עם המחקר שלך, דרור.
סגור