פורום פסיכומטרי ותנאי קבלה- לקריאה בלבד

בהנהלת: מרכז הייעוץ ilimudim  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום פסיכומטרי - המקום לשאול, להתייעץ, לחלוק חוויות וגם לקבל תשובות בכל נושא הקשור לפסיכומטרי כתנאי קבלה למוסד לימוד- להיכן מתקבלים, שיפור פסיכומטרי, פסיכומטרי ללקויי למידה, ציוני סכם וכד'.
 
מרכז הייעוץ ilimudim

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
מורן | 08:12  20/05/08
היי אני מורן, חיילת שמשתחררת בקרוב. משתחררת עוד חודשיים ומשהו.. באנגלית ובמתמטיקה אני גרועה אנגלית יש לי 4 יחידות על 80 ומתמטיקה יש לי 65 על 3 יחידות, אני רוצה ללמוד באוניברסיטה בעתיד אני רוצה תואר חשוב ומעניין שאני יאהב ויתאים לי- אין לי מושג עדיין מה! אני רוצה ללמוד שיווק וכאלה או תקשורת מסויימת או אולי אפילו תזונה שזה משהו ממש קרוב לרפואה וצריך לזה מתמטיקה וכימיה ודברים ראליים ואני לא ריאלית כל כך אבל בהכל יהיה מתמטיקה ואנגלית , אבל יש מצב שאני טועה ושאני כן מסוגלת לקרוע את עצמי ולהצליח במקצוע הזה ושאני חכמה ושאני פשוט לא מנצלת את היכולות שלי ושבגלל החוסר ביטחון שלי והשליליות שלי וה "אני לא יודעת, לא יכולה, לא אצליח בחיים" אני מונעת מעצמי הצלחות.. אז חשבתי לשפר בגרות ולעשות 4 או 5 יחידות במתמטיקה (להשלים מ3 ל4 או 5) כדי שהרבה דלתות יפתחו בפניי! עכשיו אם אני לא אשלים את המתמטיקה - דלתות של מקצועות אחרים יסגרו בפני ואז אני אגיע לבחור מקצוע שבא לי עליו ואולי עד אז אני ארצה משהו אחר שהוא גם ראלי ואני אומר "שיט אני לא יודעת מתמטיקה אני לא יכולה לבחור את זה :(" ואהיה מבואסת.. או שבכלל בפסיכומטרי יש מתמטיקה וגם אנגלית..ומתמטיקה אני גרועההה אין מה לומר.. ואנגלית הרמה שלי היא בסיסית ברמה שטחית.. חשבתי גם ללמוד בוול סטריט אבל אני לא יודעת כבר במה להשקיע או במתמטיקה או באנגלית או בשניהם אבל אין לי כסף מספיק מהפיקדון כי כל קורס זה אולי 7..ו7 ועוד 7 או יותר..........אני אצטרך לשלם מהכיס שלי.. ושלא לדבר על פסיכומטרי שזה בערך פעמיים להבחן כי שמעתי שפעם ראשונה זה רק הכנה לשנייה.. אז עוד 10 אלף... אמממ מה לעשות?? לוותר על פסיכומטרי או לא? איך אני אדע מה לעשות? הכל זה עיניין של שיקולים..והכל נורא חשוב לי אנגלית גם! או שפשוט לגשת לפסיכו ככה בלי לשפר כלום..ואז יש מכינות לפני התואר באוניברסיטה..לא? אבל אז יהיה לי חור בהשכלה במתמטיקה כי החומר בעצם מתבסס על חומר מסויים ועל ידע שיש מהעבר...כמו נגיד סטטיסטיקות ואחוזים ונעלמים וכו' למרות שיש לי תעודה מלאה ! אבל היחידות הן מעטות. אל תגידו לי שאני סתם ממהרת..כי יש לי חברות שהן נרשמות כבר לפסיכומטרי (יש להן 4 יחידות במתמטיקה וציונים טובים שכאלה)- ולי אין אפשרות לעשות כי אני לא יודעת אם אני רוצה בכלל או שאני צריכה עכשיו (עם ה-3 יחידות במתמטיקה שיש לי שהציון הוא גם נמוך!!)... אז אני לא הממהרת פה..אני פשוט צריכה למהר כדי לסיים עם זה (הן עושות פסיכומטרי ויוצאות לשנה חופש מהלימודים מהכל ניקוי ראש) כי הן כבר יכולות לצאת לחופש שלהן אחרי הפסיכומטרי ואני לא אוכל לצאת לחופש של שנה מהכל בלי לפחות לשפר מקצוע או לגשת לפסיכו..
דרור סמואל | 02:15  22/05/08
מורן שלום, דבר ראשון להירגע. את חיילת לפני שיחרור, עוד לא בת 21 (אני מניח) ולא יקרה כלום אם תתחילי ללמוד בגיל 24 (אני יודע שזה נשמע נורא רחוק אבל תאמיני לי שזה לא נורא...). בנוגע לסדר הדברים המומלץ, אני הייתי מתחיל בשיפור האנגלית ממשיך לשיפור המתמטיקה ומיד אח"כ עובר לפסיכומטרי. כן, כדאי מאוד לבוא עם רמה בסיסית של מתמטיקה ואנגלית לקורס הפסיכומטרי. בנוגע לאיך לעשות את זה, זה כבר משהו אחר. אני לא יודע מה הסכומים שעולים קורסים כאלה אבל אם צריך אז צריך... גם אם זה אומר לעבוד במקביל ללימודים (לפחות במקביל ללימודי האנגלית/מתמטיקה). בנוגע לקורס הפסיכומטרי ומספר הפעמים שצריך לעשות את הבחינה, את יכולה לחפש באיזור מגורייך מקומות שמעבירים קורסי פסיכומטרי במחיר מוזל לחיילים משוחררים (עד שנה ואולי יותר מהשיחרור), בנושא זה את יכולה ליצור קשר עם אנקורי במספר 1-800-858585. בנוגע למספר הפעמים ש"צריך" לעשות את הבחינה, אני מכיר יותר מאדם אחד שעשה את הבחינה פעם אחת בדיוק, לא פעמיים ולא שבע. הכל תלוי בכמות ההשקעה והרצון אותם את מוכנה להקדיש להתכוננות. אני חושב שחשוב לבוא עם בסיס מוצק ללימודים וגם לקורס ההכנה לבחינה הפסיכומטרית, כדאי להשקיע בכך עוד שנה ולדחות את הלימודים באוניברסיטה עוד מעט, אני גם בטוח שאת מבינה את חשיבות הדברים. שיהיה בהצלחה ושההחלטות יהיו פשוטות, דרור.
סגור