פורום פסיכומטרי ותנאי קבלה- לקריאה בלבד

בהנהלת: מרכז הייעוץ ilimudim  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום פסיכומטרי - המקום לשאול, להתייעץ, לחלוק חוויות וגם לקבל תשובות בכל נושא הקשור לפסיכומטרי כתנאי קבלה למוסד לימוד- להיכן מתקבלים, שיפור פסיכומטרי, פסיכומטרי ללקויי למידה, ציוני סכם וכד'.
 
מרכז הייעוץ ilimudim

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
יוסי | 19:15  25/08/08
דרור שלום, אשמח אם תוכל לעזור לי במקצת. נרשמתי לקורס פסיכומטרי ביואל גבע המתחיל בנובמבר(הבחינה בפברואר) ועל פי מיטב הבנתי עליי להתחיל לתרגל כבר מעכשיו. יש לי את 2 החוברות של המילים(1 באנגלית והשני בעברית), ומספר ספרים באנגלית, בנוסף על הלימוידם המוצעים באתר של יואל גבע. בנוסף רכשתי 3 ספרים באנגלית ברמה בינונית. אך למרות כל החומר איני יודע איך לגשת ללימוד וממה להתחיל ובכלל איך רצוי ללמוד לפני תחילת הקורס. אודה לך אם תוכל לתת לי מספר עצות ללימודים של חודשיים עד תחילת הקורס שיוכלו לעלות את סיכויי לציון גבוה.
דרור סמואל | 20:23  25/08/08
יוסי שלום, לפני הקורס חשוב וכדאי לנקוט בצעדי הכנה הקשורים לשלושת חלקי הבחינה הפסיכומטרית. בחלק האנגלית העצה היא הפשוטה ביותר, קרא כאילו אין מחר. החל מהרמה הבינונית ועלה ככל שתוכל. אין חובה לקרוא ספרים וכדאי לקרוא גם באינטרנט באתרים של "מדע פופולרי" ז"א חומר ברמה מדעית בסיסית, שכן אנשי המרכז הארצי נוטים (בהיותם אנשי מדע) לתת קטעים ברמה כזו. מומלץ לקרוא לפחות שעה ביום וכמאמר הפתגם "כל המרבה הרי זה משובח". בפרק המילולי ההמלצה היא ללמוד את המילים. הכן לעצמך לו"ז לפיו תעבור על המילים. לדעתי אם יש לך חודשיים (ז"א כ-60 יום) ובעברית יש 22 אותיות כדאי ללכת על קצב של 2 אותיות בשבוע ואז חזרות. שים לב שאת האותיות א' ומ' כדאי ללמוד לבד. השינון יכול להתבצע ע"י אסוציאציות, או ע"י העתקה (אלו רק שתי דרכים, מובן שיש דרכים נוספות). בנוסף כדאי למצוא ספרים טובים בעברית (לא מתורגמים) ולקרוא אותם. אני ממליץ על ספרים של עמוס עוז, מאיר שלו, דוד גרוסמן, א.ב. יהושע ואפילו של סופרים מוקדמים יותר כמו ש"י עגנון. היתרונות של הקריאה בעברית הם גם בשיפור אוצר המילים וגם בשיפור יכולת ההבנה של משפטים מורכבים. בחלק הכמותי מומלץ ביותר לעשות חזרה על נושאי הבסיס באלגברה. שברים, חזקות, שורשים, פתרון משוואות (בנעלם אחד ושני נעלמים), אי שיוויונים וכו'. את החזרות הללו אתה יכול לבצע באמצעות ספרי אלגברה של חטיבת הביניים. אני ממליץ גם להכין טבלת חזקות וללמוד אותה בע"פ. היא לא צריכה להכיל את כל החזקות כמובן. אתה יכול לראות דוגמאות למה שצריך לדעת בספרים של מכוני פסיכומטרי כאלה ואחרים. לחלק הכמותי כדאי להקדיש 3-4 שעות בשבוע. שים לב שאתה לא שורף את עצמך לפני הקורס שכן עומס רב מדי עכשיו יביא אותך תשוש לתחילת הקורס שגם הוא, בל נשכח, עמוס למדי. אני מאחל לך הצלחה בלימודים, דרור.
יוסי | 23:06  25/08/08
קודם כל המון המון תודה על התגובה, אני בהחלט אקח את עצתך ללימוד. ולגביי המתמטיקה, כרגע סיימתי קורס של 4 חודשים על 4 יחידות במתמטיקה ככה ששם לא קיימת בעיה, אולי רק שינון קל אחת לשבוע לראות שהחומר לא נשכח.
זה בדרך כלל עוזר להתחיל ללמוד אותן מההתחלה. יש תוכנת לימוד למילים מעולה לפסיכומטרי. היא נקראת מילומטר - אני למדתי איתה בבית והיה ממש חזק. אתה יכול להוריד אותה חינם ב www.milometer.co.il אבל התוכנה החינמית היא רק עד האות ד'. אם אתה רוצה לקנות אותה אז פשוט אתה מוזמן להשתמש בקוד ob123 שאני השתמשתי בו בשביל לקנות - זה נותן לך 15% הנחה. מקווה שזה עזר. אופיר.
סגור