פורום לימודי רפואה משלימה

בהנהלת: גיל וינבאום  |  מסר למנהל/ת הפורום
בחירת מקום הלימוד והתאמת תחום הלימוד הספציפי ליכולת ולאישיות שלך הם קריטיים ליכולתך להפוך למטפל מצטיין. פורום זה נועד לעזור לכם המתעניינים בלימודי הרפואה המשלימה לקחת החלטה שקולה ומושכלת.
 
גיל וינבאום

הפורום בהנהלתו של ד"ר גיל וינבאום (ND-CA) - מנהל הקולג' לרפואה משלימה בסמינר אפעל, רמת אפעל, בטכניון בחיפה,ובמכללת אורנים בטבעון ,מומחה ברפואה סינית, נטורופתיה והומיאופתיה קלאסית מעל 14 שנה.

 
רונית | 08:24  21/05/08
אני מעוניינת ללמוד תחום מסויים של רפואה משלימה. אני מתלבטת בין נטורפתיה ותזונה הוליסטית. ביקרתי באתרי אינטרנט של מספר מכללות בהן ניתן ללמוד, בינהן הקולג` לרפואה משלימה, מדיסין, רידמן, המכללה ההוליסטית בפרדס חנה. רציתי לשאול: 1. מה חשוב לבדוק כשבוחרים מקום לימודים בתחום זה? 2. אלו תעודות מקבלים הבוגרים, ומה ההבדל בינהן? 3. מהם מקומות העבודה האפשריים? 4. האם ניתן לשלב עבודה במשרה מלאה עם לימודים שכאלו, או שהם תובענייים מדי? תודה רבה מראש לכל מי שיתייחס לשאלות ויוכל לעזור לי...
גיל וינבאום | 17:24  22/05/08
שלום רונית לגבי בחירת מקום הלימוד: עליך לשבת מול מרכזי המגמות ולשמוע על תוכניות הלימוד והרעיון שעומד מאחוריהן. לברר מה גודל ומגוון צוות ההוראה, כמו גם הניסיון הקליני שלו. ולסיום, להיכנס לשיעורים שכבר רצים בפועל, לדבר עם סטודנטים בהפסקה וכך ללמוד "על באמת" לגבי תוכניות הלימוד ורמת שביעות הרצון. לגבי תעודות ההסמכה: לכל מכללה יש את תעודות ההסמכה עפ"י הסכמים והרשאות שיש למכללה הספציפית. אני אתן לך כדוגמה מהן תעודות ההסמכה שניתנות בקולג' לרפואה משלימה: נטורופת מוסמך – ND מטפל ברפואה טבעית אירידולוג מוסמך מטפל מוסמך בצמחי מרפא מטפל מוסמך ברפלקסולוגיה/עיסוי קליני/שיאצו מטפל בכיר ברפלקסולוגיה/עיסוי קליני/שיאצו מטפל מוסמך בפרחי באך מטפל מוסמך בארומתרפיה תואר ראשון (B.A)– מכללת מרסי שבניו-יורק, ארה"ב (Mercy College) מזכה את בוגרי המגמה ב- 90 נקודות אקדמיות. לקבלת תעודת תואר ראשון (B.A ) יש צורך בהשלמה של 30 נקודות בלבד. לגבי מכללות אחרות, יש לבדוק מולן באופן פרטני. מעל לכל זה חייבת להיות הכרה של האגודה הישראלית לנטורופתיה ותזונה הוליסטית. מצ"ב הקישור לרשימת המכללות המוכרות ע"י האגודה הישראלית לנטורופתיה ותזונה הוליסטית. http://www.naturopathy.org.il/71954 מקומות העבודה האפשריים: רוב הטיפולים ברפואה משלימה נעשים בקליניקות פרטיות. למעשה כ- 65% מהטיפולים ברפואה משלימה נעשים בקליניקות פרטיות. מלבד פתיחת קליניקה פרטית, ניתן להשתלב בקליניקות מולטי-דציפליניות: (קליניקות המשלבות מטפלים בתחומים שונים (רפואה סינית, נטורופתיה, הומיאופתיה, צמחי מרפא, שיאצו ועוד. אפשרות נוספת היא לעבוד בקופות החולים במסגרת המרפאות לרפואה משלימה. אפשרות אחרת היא לעבוד בבתי מרקחת/ פארמים כיועצת טבע. עוד אפשרות , לעבוד עם חברות הביטוח השונות במסגרת סל הטיפולים המשלימים. גבי שילוב עבודה ולימודים גם כאן, לצערי אין תשובה חד משמעית, ותצטרכי לברר מול כל מכללה מה המדיניות שלה. פרופיל הסטודנט הממוצע בקולג' לרפואה משלימה הוא אנשים שהם גם לומדים וגם עובדים, גם לומדים וגם מנהלים חיי משפחה וחברה מורכבים. בקולג' בנינו תוכנית לימוד מאוד ייחודית וספציפית. אנו מאפשרים ללמוד במשך יום מלא+ חצי יום נוסף, כך שהסטודנטים שלומדים בקולג' יכולים לעבוד משרה כמעט מלאה. כיוון שהורדנו את כמות השעות השבועיות הארכנו את מס' השבועות שנמשכת שנת הלימודים ל-34 שבועות. כך משיגים שני יתרונות משמעותיים: האחד, כפי שציינתי ניתן לשלב עבודה+לימודים וחיי חברה+לימודים. השני, שיש הפסקה קצרה יותר בין השנים כך שהסטודנט מספיק להתאוורר ולהטעין את המצברים לקראת השנה הבאה, ובאותה הנשימה הוא אינו "מחליד" עקב ההפסקה הגדולה מידי (לטעמי) בין השנים. לסטודנטים שאינם יכולים ללמוד יום מלא, ישנה האופציה ללמוד ביום אחר את מקצוע המגע וכך, לא להיעדר מהעבודה. ולמרות שמדובר במקצוע שדורש המון משאבים (פיזיים ונפשיים) ניתן בהחלט לשלב בין עבודה ולימודים. מקווה שעזרתי. רק בריאות. ד"ר גיל וינבאום.
סגור