שלום מונה,
רציתי לדעת את ההבדל בין הנושא:עיצוב ותקשורת חזותית ליבין קופירייטינג(אני יודע בערך מה ההבדל)אך האם הראשון הוא דומה והאם קורס במכללת אי פי אס בב"ש בנושא הוא מומלץ?ומה הוא יקנה לי לגבי עבודה-משרדי פרסום?
תודה מראש.
דניאל בוקר טוב,
תפקיד הקופירייטר נדרש בד"כ במשרדי פרסום, ככותב כתיבה למדיות השונות. עבודתו נעשית בשיתוף פעולה עם בעלי תפקידים נוספים, כגון: מפיקים, תקציבאים, לקוחות וכו'. רצוי לציין כי התחום נחשב ל-"סקסי" מאחר והוא מאתגר ויצירתי. מצד שני, לא קל להשתלב בשוק העבודה בתום הקורס, לכן חשוב מאד שתיק העבודות שלך יהיה טוב ככל האפשר.
הקורס "עיצוב ותקשורת חזותית" או בשמו המוכר יותר (לדוגמא אחד שאנו במכללת ר"ג מלמדים)- גרפיקה ממוחשבת-עיצוב אתרי אינטרנט, מכין אותך לעבודה ביצועיסטית, בסיומו בוגר הקורס יוכל לעבוד על התוכנות הגרפיקה הקיימות בשוק ובבניית אתרי אינטרנט. גם כאן, תיק עבודות הוא כלי באמצעותו ניתן להתקבל למקום עבודה.
אני לא מכירה את מכללת EPS בב"ש, אך כפי שעניתי אתמול לאורית, אציין מה הם השיקולים הנדרשים בבחירת מוסד ללימודי גרפיקה ממוחשבת-עיצוב אתרי אינטרנט:
1- האם המוסד מוכר ע"י התמ"ת? ואז מן הסתם התעודה של המוסד מטעם התמ"ת.
2- כמה סטודנטים יושבים בכיתה.
3- כדאי ורצוי לבקש מהיועץ לימודים במכללה להראות לך את המעבדה, האם מדובר במעבדה משוכללת עם רשת מהירה ומסכים חדישים.
4- בפועל בשוק העבודה מה שקובע זה על כמה תוכנות הסטודנט יודע לעבוד ואיך נראה תיק העבודות שלו, לכן יש לשים לב כי ישנן מכללות שבהן נושאי הלימוד פחות קשורים לגרפיקה ועיצוב אתרים עצמם, אלא מוסיפים נושאים שאינם קשורים, למשל: היסטוריה/ תולדות של השיווק/העיצוב או מבוא לשיווק. (זו עוד דרך להוציא כסף מהסטודנט, מאחר ומתמחרים את הקורס לפי שעות)
5- כאמור, מה שהכי חשוב, יותר מכל דבר- לא איפה למדת, לא כמה תעודות יש לך, אלא תיק עבודות שימכור אותך.
בהצלחה,
מונה בר-גיל