שלום לך,
ברצוני לדעת מה ההבדל בין קורס ניהול מערכות משרדיות לבין קורס מזכירה משפטית/רפואית? מה כדאי יותר?
כיון שלאחרונה הוצעו לי 2 מסלולים לימוד ואיני יודעת מה לבחור:
1- קורס מזכירה רפואית או משפטית(תמת)
2- קורס ניהול מערכות משרדיות(תמת) + התמחות רפואית או משפטית( להתמחות אקבל רק תעודה של המיכללה)
** מבין הקורסים אשר הוזכרו לעיל למה יש דרישה רבה יותר בשוק העבודה???
תודה
תמר שלום,
1- אכן מדובר בקורסים המפוקחים ע"י התמ"ת, בהם את נדרשת ב-85% נוכחות חובה בקורס ומעבר בחינות פנימיות וחיצוניות: עיונית ומעשית וסטאז' במידת הצורך.
2- הדבר המשותף לכל הקורסים שהזכרת הוא שאת לומדת את הכלים להיות מזכירה באופן כללי, דבר שיאפשר לך לעבוד בתור מזכירה בכל משרד.
3- התמחות משפטית או רפואית, מוסיפה כמובן את האפשרויות המקצועיות יותר, למשל בתור מזכירה משפטית אפשרות לעבוד במשרדי עו"ד, בתי משפט, לשכות משפטיות וכו'
והתמחות במזכירה רפואית, מאפשר לך לפנות גם לבתי חולים, קופות חולים, מרפאות פרטיות, מכונים ורשתות ליופי ואסטטיקה וכו'
4- לגבי הדרישה בשוק העבודה בנוגע ל-2 התמחויות הללו, אוכל לומר כי ב-2 התחומים ישנה דרישה, מאחר ומדובר במשרדים העובדים בצורה שוטפת במשק, לכן הבחירה אמורה להתקבל לפי נטיית לבך.
בהצלחה,
מונה בר-גיל