פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
שלום, אני מעוניינת ללמוד לתואר ראשון במדעי המחשב. הגשתי מועמדות לכמה מוסדות לימודים ביניהם המכללה למנהל בראשון לציון ולמכון הטכנולוגי בחולון (HIT) - האם מישהו יודע משהו על טיב הלימודים בכל אחד מהם? מי מהם מומלץ יותר? אגב, מישהו פה למד במכון בחולון ויכול לתת לי חוות דעת? ושאלה נוספת - איך נחשבת המכללה האקדמית תל אביב-יפו?
ron | 14:16  18/06/08
אני לומד במכללה למנהל ואני ממליץ עליה בחום קודם כל לומדים שם את הטכנולוגיות הכי מתקדמות מה שלדעתי יעזור לך מאוד במציאת מקום עבודה בעתיד יש יחס אישי בכל צינורות החוג והסגל מעניק לך המון תמיכה תוך כדי הלימודים בניגוד למקום שממנו עזבי ובאתי למכללה המטרה שלהם זה להפיק את המקסימום ממך, ויתנו לך את הכלים להצליח וכל זה בשביל שלא תברח אחרי שנה כי הלימודים לא קלים בכלל במיוחד בשנה. לגבי שאר המוסדות שציינת אני לא מכיר משהו מהטכנולוגי אבל לגבי תל אביב יפו הבנתי שהם לא משהו והלימודים שם קשים מאוד במיוחד בגלל שהחוג לא ממש עוזר ותומך בסטודנטים שלו אם יש לך עוד שאלות אשמח לעזור בהצלחה רון סטודנט שנה ב
אני מנסה לעשות השוואה בין הקורסים הנלמדים בכל מוסד, אז אם תוכל לפרט יותר לגבי הנושאים הנלמדים... אגב, אני מכירה מישהו שסיים את המסלול בשנה שעברה וכשהראיתי לו את תוכנית הלימודים הנוכחית, הוא אמר שהיא שונה ממה שהיה בזמנו ושערכו בה כמה שינויים כמו בפרוייקט הגמר - זה נראה כמו הקמת סטארט-אפ... עם מימון והכל... :S בקיצור - אשמח אם תוכל לפרט יותר לגבי אילו שפות נלמדות ואלו מערכות... וגם פירוט כללי של מהלך ונושאי הלימוד... וכמובן - האם מעניין... שאלה כללית נוספת - סתם לידע כללי - יש בנות בחוג? שלא יתברר בסוף שאני הבחורה היחידה... P: - ובכלל - יש חיי חברה? או שחוג מדעי המחשב לא רואה אנשים מחוגים אחרים ויוצא מצב שאנשי החוג דיי מכונסים בתוך עצמם כקבוצה??? תודה :)
RON | 14:05  26/06/08
לגבי שאלת העניין אני חושב שזה אינדיבידואלי מה שמעניין אותי לא בהכרח יעניין אותך אותי חלק מעניין וחלק בואי נגיד שאני רוצה לסיים עם זה וגמרנו (חלק מהקורסים ממש קשים) לגבי סוגי הטכנולוגיות # .net C++ JAVA Net BEANS J2EE J2ME XML AJAX J-Script C,C++ לגבי הקורסים עצמם אני ממליץ לך להיכנס לאתר של המכללה ושם צריך להיות פרטים על כל תוכנית הלימודים. ולשאלה האחרונה זה נכון שהרוב בנים אבל יש גם בנות לגבי חיי חברה זו בחירה שלך אם תרצי להתערבב עם עוד אנשים אז יש המון דרכים פעילויות ומסיבות שאגודת הסטודנטים מארגנת ורובם ממש טובות. זה נכון שהחוג שלנו קטן יחסית לשאר החוגים והוא קצת אאוטסיידר אבל שוב אני אומר זה תלוי בך אם תרצי להכיר אנשים לא תהיה לך בעיה בכל יום יש במכללה איזה אלף סטודנטים (בטוח תכירי מישהו) זה גם תלוי במחזור שלך איזה אנשים ילמדו איתך כי זה משתנה משנה לשנה. לסיום על היחס אני אומר בביטחון שהלוואי ובכל המכללות והאוניברסיטאות יהיה יחס כזה טוב ואכפתי כמו שאנחנו מקבלים כאן, באמת בכל בעיה שיש תמיד יש דלת פתוחה אצל המרצים המתרגלים והמזכירות וכולם מודעים לקושי שיש במקצוע הזה ונכונים תמיד לעזור. מקווה שעניתי לך כמו שציפית רון
יש להם תואר מעולה במדעי המחשב, והם עובדים עם חברות מובילות במשק כך שתוכל להתחיל לעבוד במתחום כבר במהלך התואר. בהצלחה
ככל הידוע לי שכר הלימוד במכון הטכנולוגי בחולון הוא שכ"ל אוניברסיטאי, בעוד ששכר הלימוד במכללה למינהל ובמכללה האקדמית ת"א-יפו הוא כשל מוסד פרטי אשר אינו מתוקצב בידי המדינה. יצויין כי שלושת מוסדות אלו נותנים דגש על הפן המעשי בלימודים, וסגל המרצים הוא בעל ניסיון מעשי רב.
מיכל | 18:03  26/06/08
היי, אני לומדת במכון הטכנולוגי בחולון את התואר טכנולוגיות למערכות למידה. אני יכולה להגיד לך באופן אישי שמה שאני אוהבת במכון זה את האווירה ואת הכיתות הקטנות. אני פחות רציתי ללכת ללמוד בכיתות של 300 איש ושמרצים לא מתייחסים אליך ולא יודעים מי אתה. אין אמנם את החיי חברה הכי מטורפים שיש כמו אולי באונברסיטאות מרוחקות אבל זה די דומה נראה לי למה שיש גם במכללה למנהל שפה ושם יש אירועים נחמדים.
אגב, איזו שנה את בתואר של טכנולוגיות למערכות למידה? כי יש לי חברה שלומדת במסלול (היא מסיימת עכשיו שנה ראשונה) את מכירה מישהו שלומד בתואר של מדעי המחשב? הייתי רוצה לשמוע חוות דעת ממישהו שלומד במסלול או סיים אותו... תודה :)
אבל ההרשמה שלנו ממש בסדר - תתקשרי אליהם והם יתנו לך שם של מישהו משם שאפשר לדבר איתו. או שתנסי בפורום המכון בתפוז. זה פורום מאד מאוזן. בהצלחה.
יניב | 20:07  04/08/08
אציין שאני סטודנט שנה ב במדעי המחשב במכון הטכנולוגי חולון. המועצה להשכלה גבוהה ביצעה הערכת איכות באוניברסיטאות ומכללות בארץ בתחום מדעי המחשב והתוצאות הם כדלקמן: המכללה האקדמית ת"א-יפו היא מקום 1 מבין המכללות, מקום 2 מבין המכללות הוא המכון הטכנולוגי חולון, מקומות 3 ו-4 מבין המכללות אלו המכללה למנהל והמרכז הבינתחומי הרצליה (הם באותה רמה - אין עדיפות של אחד על אחר). מצורף לינק לאתר המועצה להשכלה גבוהה, הציונים הם מילוליים: טובה ביותר, טובה, חיובית ביותר, חיובית וכו'.. http://www.che.org.il/template/default.asp?maincat=7&catID=52
דני | 12:02  17/07/09
היי, אני ממליץ לך לבקר במכללה , אם את גרה באזור תל אביב. הרבה פעמים האווירה היא משהו שאפשר להרגיש רק אם מגיעים למקום לפני ההרשמה. דני ניתוח מערכות מידע
סגור