פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
שלום רב ! סיימתי לפני שנה תואר ראשון במדעי המחשב. עבדתי כשנה כמתכנתת JAVA. (כולל בדיקות)? אני בהתלבטות מה לעשות. התחום לא מדבר אלי בכלל. אני שונאת לתכנת אבל מה שהכי מפריע לי בתחום זה הספגטי והלגאן להתחיל להבין מי מדבר עם מי ואיזו פונקציה קוראת לפונקציה עם כל העבודה השחורה ועוד לעבוד בלינוקס בכלל סיוט. האם יש טעם ללכת ללמוד תואר שני במנע"ס או שיש סיכוי למצוא עבודה מעניינת עם התואר שיש לי? יש תפקידים שלא דורשים להתחיל להתחפר במערכות ובארכיטקטורה ולשבור את הראש על באגים ותקלות?
רפי בר-כאן | 18:29  23/01/09
שלום לך, תחומי התעסוקה במדעי המחשב הם הרבה מעבר למה שציינת בפנייתך. הם, כמובן, תלויים בניסיונך, בכישוריך ובחברה בה את עובדת. את יכולה להתקדם לתפקידי ניהול/אחריות צוות מתכנתים, תפקידי תכנון ועוד. בד"כ ההתחלה היא "מלמטה" - במשימות כדוגמת אלו שציינת. מצד שני, יש הרבה תחומים שבהם תוכלי להפגין יצירתיות, בפרט אם ניחנת בכזו. הבחירה אם ללמוד תואר שני או לא אינה צריכה להיות מושפעת מחוסר שביעות רצונך מעבודתך הנוכחית. התואר השני, בין בניהול ובין בתחום אחר, יקדם אותך אישית בכל תפקיד בהמשך. לסיכום, לא הייתי מגיע למסקנות נמהרות ועגמומיות על סמך מקום עבודתך הנוכחי. בהצלחה.
סגור