פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
גם אני נמצא בדילמת הדילמות לפחות ככה אני רואה את זה.. אז כל מי שיוכל לשפוך בפניי אפילו מעט אור אני מודה לו מראש. אז קודם כל.. מה ללמוד ??? מדעי המחשב או הנדסת תוכנה?? *לציין כי לפחות כרגע אני רואה בשני התארים כשווים כלפי חוץ. אבל תמיד נמשכתי לתחומי הלימוד הטכניים + המעשיים מאשר לתיאורתים ומנסיון אישי בלימודי מחשבים נמשכתי יותר לכיוון ל תכנות+מתמטיקה מאשר ארכיטקטורה למשל. ומהכיוון הזה חשוב לי יותר להצליח בלימודי התואר(ציונים גבוהים יותר) מאשר השם ל התואר. ושאלתי השנייה איפה ללמוד?? לציין כי במידה וכבר עכשיו הייתי מתקבל לאוניברסיטה הייתי נרשם ללימודים באוניברסיטה אך מכייון שזה איינו המצב חשוב לי לדעת ומצות את הנושא של ההבדל בין בוגר תואר יוצא מכללה ויוצא אוניברסיטה. האם באמת קיים המצב שבו תנאי סף! במקומות עבודה הוא בוגרי אוניבריסטה בתחום של מדעי המחשב\הנדסת תוכנה ?? אני רוצה להרשם ללימודים אוקטובר הבאים ובכדי להתקבל לאוניברסיטה עליי לשפר בגרויות וכיוצא בזה אולי לדחות את הלימודים אולי גם בשנה דבר שהו אלא מה בכך בשבילי. כך שגם בנושא הזה מי שיכול לעזור ולהכווין למציאות אני יודה לו. מקווה שתתייחסו אני יודע שאני לא הראשון לא האחרון וכמוני רבים כרגע. רון.
רפי בר-כאן | 17:14  08/02/09
שלום, מדעי המחשב עוסקים בעיקר בעקרונות של פיתוח תוכנה לשימושים בחיי היום-יום שלנו. משך הלימודים לתואר זה הוא בדרך כלל 3 שנים. לימודי הנדסת תוכנה הם לימודי מדעי המחשב בתוספת קורסי הנדסה. תוספת הקורסים הללו גורמת לכך שהלימודים לתואר זה נמשכים 4 שנים ולא 3 שנים. המשמעות המעשית של קורסים אלו הם בעיקר הרחבת האופקים ואינני מזלזל בכך. אולם פער הידע הזה בין מדעי המחשב להנדסת תוכנה איננו מהווה הבדל ואיננו נותן יתרון כלשהו בעת ראיונות העבודה בתעשייה וגם לא בהמשך הלימודים לתואר שני במדעי המחשב. במילים אחרות: - אם חשוב לך להקרא "מהנדס" ובשל כך אתה מעדיף ללמוד עוד שנה על חשבון שנה של צבירת נסיון בתעשייה ו/או התחלת לימודים לתואר שני - כי אז לך על הנדסת תוכנה. - אולם אם השנה הנוספת הזו חשובה לך לצבור ניסיון בתעשייה ו/או להתחיל ללמוד כבר לתואר שני - אזי לך על מדעי המחשב. בהצלחה.
עינת | 11:17  01/05/09
מדעי המחשב - מקצוע מוביל עם עתיד!
סגור