הוכחה נוספת לרלוונטיות של חשיבות טכנולוגיות המידע במישור הארגוני ניתן למצוא בשורה של מחקרים שפורסמו בארה"ב, שהוכיחו שחור על גבי לבן כי ארגונים אשר ידעו לנצל את ה-IT- בצורה מושכלת הצליחו להביא ערך לבעלי המניות שלהם יותר מאשר אלה שלא עשו זאת. הנתונים הללו הם חד-משמעיים ואינם ניתנים לפרשנות !
"ה-IT אינו סתם כלי לשימוש ההנהלה, אלא מסייע לה בהישרדות בשוק תחרותי". כך טוען רז הייפרמן, סמנכ"ל מערכות מידע בחברת ביטוח ישיר. הייפרמן מציג תפיסה, שמוכיחה כי ה -IT יכול להיות גורם רציני באסטרטגיה התחרותית של הארגון, וכי הוא כבר מזמן לא רק בצד התשתיות. לדוגמה, חברת התעופה Southwest הצליחה, בעזרת שימוש נבון ב-IT להציע טיסות במחירים זולים משמעותית ממתחרותיה, ועדיין להרוויח.
ההשקעה המוצלחת ב-IT מותנית בכך שהנהלות חייבות להבין ולהיות מעורבות ב-IT על רבדיו. הייפרמן סבור שמנכ"ל רציני לא יכול להגיד למנמ"ר: "או קיי, הבנתי, לך תעשה את זה". המנכ"ל חייב להגדיר ולהיות מעורב בכל התהליכים, כדי שה-IT יהיה רלבנטי לעסקים שלו.
לקריאת הכתבה במלואה כפי שפורסמה באתר "Dailymaily" ניתן ללחוץ על הקישור המצורף.
אשמח להרחיב ולענות לשאלות גולשים בתחום המעוניינים ללמוד את הנושא ולהעמיק בתחום.