שלום !!!
אני ממש מתלבט בין כמה מכללות ורציתי לדעת לגבי כל אחת מהבאות שהבאתי למטה מה היא בהשוואה לאחרות מבחינת רמה , יוקרה ועדיפות בשוק העבודה שזה ממש חשוב...
אני אגיד לך ...אני פשוט רואה תתואר(ניהול ומערכות...) - אצל כולן למראית עין הן מצוינות כולן שואפות כולן על רמה כולן הכל...קודם כל בעניין התשלום...הוא פחות משמעותי לי כי אני רוצה רק ללמוד טוב ולעביר את ה3 שנים האלה עם תואר כמה שיותר אפקטיבי....ובכלל מכללה שמשלמים עליה 10K בשנה היא בהכרח פחות טובה / מקנה לך אמצעים או שלא בהכרח ממכללה שאתה משלם עליה 30K לשנה ? ההבדל במחירים עצום וזה מעלה בך סימני שאלה - "מדוע הדבר ?"
כדי להיות יותר ספציפי - אני אגיד לך שחשוב לי יחס אישי ולא עוד בית חרושת לתארים שמחזיקים תתלמידים קצת, שתתאים לי אישית ,שיעורי עזר תמיד אהבתי ואם יש דבר כזה במכללה אני ממש אעבר בזה....עוד נקודה היא היכן מלמדים את התואר בדרך הכי טובה שתעזור לי להשתלב יותר מאוחר בשוק ואפילו אולי תקנה לי ניסיון מסוים במקצוע אם יש אופציה...
הנה המכללות שחשבתי עליהן-
>> מכללת תל אביב-יפו
>> המכללה למנהל ראשון לציון
>> הקריה האקדמית אונו
התוכנית הזו בקריה האקדמית אונו נחשבת למוצלחות מבין האפשרויות שהצעת.
אני עצמי לומד שם ויכול להגיד לך שבפירוש לא יכולתי לעשות בחירה מוצלחת יותר.
המרצים שמלמדים אותנו הם מרצים ידועים ומושרשים מאוד בתעשייה, כך שלא רק ששווה להכיר אותם - אתה גם לומד מאנשים שעוסקים בתחום בפועל, ולא רק מדברים עליו.
אין ספק שידוע שזו מכללה שהיחס לסטודנטים בה הוא מעל ומעבר, אני יכול באופן אישי להגיד שתמיד אני נתקל ביחס מדהים, המטרה היא תמיד לעזור לך ולבוא לקראתך. באמת שלא רואים דבר כזה בכל מקום.
רק בהצלחה!
מכללת תל אביב יפו ? איך הרמה שם ? יש לך משם רושם? ההעדפה בשוק ?
כי בכל זאת היא הרבה יותר זולה וגם נשמעת לא פחות מצויינת אז מה טוב ?
אתה חושב שאונו היא הכי מוצלחת ? אוקי, אבל יחס הבנתי שיש גם בתא-יפו וגם הכיתות שם לא גדולות....כמה תלמידים בכיתה באונו ?
וחוץ מיחס איזה עוד יתרון אתה יכול להגיד לי שיש לאונו על תא-יפו ?
י
שלום רב,
למרות שהנני משתייך לסגל האקדמי של אחד ממוסדות הלימוד שהוזכרו בדיון לעיל, אנסה בקצרה למנות באופן אובייקטיבי את השיקולים שיש לקחת בחשבון ולבדוק בעת בחירת מוסד לימודים בתחום של טכנולוגיות עסקיות ובכלל:
• איכות ההוראה – מיהם המרצים, האם הם רק שמות גדולים ומפורסמים או גם אנשי הוראה שיודעים להעביר את חומר הלימוד בגובה העיניים, בסבלנות ובאופן ברור, האם ישנו מעקב אחר איכות ההוראה של המרצים במוסד ?
• תכני הלימוד – מגוון קורסים, עדכניות תכני הלימוד, מידת החיבור שבין התכנים לפרקטיקה, רמת ההתנסות המעשית של הסטודנטים במהלך הקורס.
• עזרה בתעסוקה – האם למוסד הלימודים יש זרוע ביצועית שמסייעת לסטודנטים ולבוגרים בתעסוקה ? כמה מתוך הבוגרים מועסקים בתחום אותו למדו ?
• סביבה לימודית - נוחות כיתות הלימוד, אמצעי הלימוד שמעמיד המוסד לרשות הסטודנט (ספרים, מחשבים, תוכנות, מכונות צילום וכו'), הם לסטודנטים יש יכולת לבחור מרצים ושעות לימוד בבניית המערכת שלהם, ובאיזו מידה ? מה היחס לסטודנטים מכלל הגורמים הבאים עימו במגע ?
כמובן שישנם שיקולים אובייקטיבים וסובייקטיבים נוספים שניתן לקחת בחשבון, אולם לדעתי הם משניים, בייחוד כאשר מדובר על החלטה שתקבע את דרכך בחיים.
בהצלחה,
עמית מאיר