פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
לי אור | 01:21  28/03/11
שלום אני מעוניין להתחיל ללמוד שנה הבאה הנדסת מכונות ורציתי לדעת האם יש הבדל (ואם כן האם הוא משמעותי) בין התואר באונ' תל אביב לבין אונ' בן גוריון לבין הטכניון? אני גר קרוב לאוניברסיטת תל אביב, אז יהיה לי נוח יותר ללמוד שם מה גם שתנאי הקבלה הם נמוכים יותר (אני עושה פסיכומטרי בחודש הבא) אז כנראה הבחירה האידיאלית בשבילי תהיה אונ' תל אביב, אבל אם יש הבדל משמעותי אולי כדאי לי ללמוד במוסד אחר? או אולי בכלל לחשוב בכיוון של מכללה באיזור המרכז, נניח אפקה? בקיצור מה ההבדל בין האונבירסיטאות עצמן ומה ההבדל בין האונברסיטה למכללה במקצוע זה?
איפה להתחיל? ההבדלים בין אוניברסיטת בן גוריון לטכניון ולתל-אביב די קטנים. לכל אחד מהמוסדות יש תחומי התמחות בהם היא חזקה יותר ותחומים בהם האחרות חזקות יותר. אבל בגדול, כולן טובות מאוד. אם נתוני הקבלה שלך מספיק טובים אל תחשוב בכלל על ללכת למכללה. עדיף שתלך לאוניברסיטת מחקר מובילה ותיהיה בחזית המחקר והפיתוח. תואר מהאוניברסיטה יפתח לך דלתות רבות יותר ואופציות קידום עתידיות. סתם דוגמא שמצאתי באינטרנט: http://www.thecom.co.il/article.php?id=14829
יוסי אבוטבול | 10:57  26/02/13
http://elpd.co.il
מקסים | 20:09  30/03/11
היי אנסה להיות אובייקטיבי למרות שאני לומד במכללת אפקה, אומנם לא מכונות אלא תעשייה... כשאתה משווה בין מוסדות אקדמיים קח למשל פרמטר כמו קירבה למקומות עבודה הרי עדיף להתחיל לעבוד במקצוע לפני תום הלימודים. במקרה הזה (אם אתה תבחר אוניברסיטה ) ת"א לדעתי עדיפה. ואם בכל מקרה אתה נוטה לכיוון המכללה אז אפקה הוא מקום בהחלט טוב. להבדיל מאוניברסיטה הכיתות כאן יותר קטנות והיחס כמובן יותר אישי. כמו כן, הפקולטה להנדסת מכונות של אפקה דיי מוערכת בקרב חברות בגלל שהיא מכוונת לתעשייה. בהצלחה
היי מניסיון, אפשר למצוא כיום משרות בכל מקום, זה כבר לא נחלתה של תל אביב בלבד. אני מציע לך לבדוק דף משרות ממוצע בתחום (למשל- http://www.jobnet.co.il/positionresults.aspx?subprofid=816), ותראה איפה הרוח נושבת. ברור שדברים ישתנו עד אז, אבל בכל זאת..
סגור