הארטדיירקטור אחראי לעיצוב הפרסומות. עבודתו של הארטדיירקטור מתחילה בסיעור מוחות משותף עם הקופירייטר, שותפו לצוות הקריאטיבי. יחד, הארטדיירקטור והקופירייטר הוגים רעיונות למודעות, שלטי חוצות, סרטי פרסומת או כל מדיה פרסומית אחרת. תפקידו של הארטדיירקטור הוא למצוא את הדרך הטובה והמיוחדת ביותר לתרגם את הרעיון הקונספטואלי לרעיון ויזואלי עד לשלב הביצוע וההפקה וכולל. בנוסף הארטדיירקטור עורך פרזנטציות ומשתתף בישיבות הפקה ובימי צילום. – חשיבה יצירתית, יסודות הרישום וההדמיה, תולדות האמנות, תסריטאות, קמפיין פרסומי, הפקה ופרסום רחוב.
בין המקצועות הנלמדים: מבניית אסטרטגיה ליצירת קריאטיב, עיצוב גרפי, טיפוגרפיה, עיצוב תדמית, תקשורת חזותית .