שנה א': השנה הראשונה ללימודים במחלקה לתקשורת אינטראקטיבית נועדה לתת יסודות אינטלקטואלים-קונספטואליים ובסיס טכני לשנים הבאות. במהלך השנה יתוודע הסטודנט לשפה המיוחדת של תחום לימודיו דרך סטודיו הליבה "סטודיו אינטראקטיב" שילווה אותו לאורך שנות לימודיו במכון. לצד זה הוא ילמד שורה של תכנים הנוגעים בתשתית המקצועית העתידית באמצעות התייחסות לסוגיות של רישום, צבע, צילום, וידאו ותוכנות לעיבוד תמונה ועיצוב גרפי. במקביל, ילמד הסטודנט מספר קורסים עיוניים שיפתחו את רוחב אופקיו האינטלקטואלי ההכרחיים לעבודת המעצב.
שנה ב': בשנה השנייה מושם דגש על פיתוח היכולת והסגנון האישי תוך העשרת והרחבת הכלים התיאורטיים והטכניים שנרכשו בשנה הראשונה. בשנה זו יפותחו הידע והיכולת לביצוע הפקות אופייניות של עיצוב תקשורת אינטראקטיבית בעבודה היומיומית של המעצב. הסטודנט יתמודד עם פרוייקטים כוללים ומעמיקים יותר תוך אינטראקציה בין תחומי הלימוד השונים. לאחר שהסטודנט השלים את דרישות הלימודים של שנה א' ואושרו לו לימודי המשך על-ידי הוועדה הפדאגוגית הוא זכאי לקחת קורסים משנה ב'.
שנה ג': השנה השלישית היא שנת גיבוש ויישום כל החומר שנלמד בשנים א' וב'. בשנה זו מושם דגש על ההיבט המקצועי בתחום העיצוב, מן ההתמקדות בפרטים אל התמונה הכוללת, בראיה שיווקית תוך היכרות עם העבודה המעשית וצרכים אקטואליים, וכן פיתוח פרוייקטים.
במקביל יורחבו הלימודים העיוניים שמטרתם העמקת ידיעותיו של הסטודנט וחשיפתו למימדים רבים שיעזרו לו בפיתוח עולם מושגים ורעיוני נרחב ככל האפשר.
שנה ד': שנה ייחודית זו מאופיינת הן בלימוד הפרטני, העוסק בפרוייקטים מוגדרים והן בהכנה מעמיקה לפרוייקט הגמר. פרוייקט הגמר הוא הזדמנות נדירה לסטודנט לעסוק בנושא אחד הקרוב לליבו ובהקף רחב.
השנה האחרונה, בה מסיים הסטודנט את לימודיו במכון היא גם שנת המעבר ממעמד של סטודנט למעמד של מעצב תקשורת אינטראקטיבית לכל דבר. לכן במהלך השנה, סוגיות עיוניות מגוונות אמורות להמשיך את הליך הרחבת אופקיו של הסטודנט, שיידרש במקצועו להיות פורה רעיונית ויצירתי ככל האפשר. לצד הליך עיוני זה, השנה האחרונה תעניק לסטודנט את הידע החדשני ביותר בנושאי עיסוקו. אחד משיאי השנה יהיה כאמור פרוייקט הגמר האישי וישמש כעבודת גמר ללימודיו מצד אחד והכנה לקראת כניסתו לשוק העבודה מאידך.