הקורס מיועד לתלמידים בעלי רקע ברישום ובציור, ומטרתו בפיתוח השפה האישית ויכולות הביטוי הוויזואלי. הקורס מורכב משילוב של עבודה מעשית יחד עם ביקורות עבודות, דיונים, והרצאות פרונטאליות, אשר מיועדים להרחיב את ידיעותיו של התלמיד ואת יכולותיו בתחומי החשיבה האסתטית ופיתוח הרעיון היצירתי. הקורס יעסוק בקשר שבין תוכן לצורה, ויתרום לפיתוחו של גוף עבודות אישי ומורכב, שבאמצעותו יוכל התלמיד להמשיך ולפתח את זהותו האמנותית.
הקורס יפתח בשיחת היכרות בה כל תלמיד יציג את עצמו וכמה עבודות שעשה קודם לקורס.
דיוקן עצמי - הדיוקן העצמי העסיק את האמנים מאז ומעולם. כיצד מצטייר האמן בעיני עצמו, ואילו חלקים בזהותו הוא בוחר להדגיש באמצעות הציור, בין אם זהו ציור ריאליסטי או מופשט, מתוך התבוננות או כדימוי מטאפורי. במהלך הקורס נדון בשאלות העולות מתוך המושג "דיוקן עצמי" ונתנסה בסוגים שונים של עבודות העוסקות בזהות ובדימוי העצמי של האמן.
שילוב של ציור ותחומי אמנות אחרים (פיסול, צילום וכדומה) - בשנים האחרונות אנו עדים לתופעות שונות של טשטוש גבולות בין תחומי האמנות השונים. במהלך הקורס נבחן את יחסי הגומלין בין דו-מימד לתלת-מימד, ובין הציור לדימוי המצולם ולאובייקט.
מיצב ציורי - במהלך הקורס נבדוק ונתנסה באופנים שבהם הצבה ואופן תצוגה מסוים משפיעים על הדרך שבה העין תופסת את הציור.
ציטוט - התלמידים יתבקשו ליצור עבודה שנשענת על עבודה של אמן שהם מעריכים או שמעניין אותם להתעמק בעבודתו. תוך שימוש ביצירה ספציפית ומוכרת, יתבקשו התלמידים לצקת בעבודתם תוכן אישי ורלוונטי להם ולתקופה
שבה אנו חיים.
שיבוש - שיבוש הוא מושג מכונן בשפת האמנות. האמנות בוחנת את הגבולות של המציאות היומיומית, פעמים רבות תוך שיבוש המושגים והקטגוריות המוכרות לנו מהסביבה המיידית. בקורס נתנסה באופנים שונים של שיבוש, ונבחן את תפקידם של האמנות והציור לאור המציאות היומיומית שלנו, הרוויה בדימויים ויזואליים.