מטרות:
הקניית ידע תיאורטי בסיסי והתנסות מעשית, שיכשירו את הסטודנטים לעבודה עם אוכלוסיות שונות בשרותי הרווחה, הבריאות והחינוך. טיפוח חשיבה ביקורתית בונה הקניית כלים שבאמצעותם יוכלו הסטודנטים לתת מענה הולם לצורכי האוכלוסיה הנזקקת לשירותיהם פיתוח זהות מקצועית המבוססת על ערכי המקצוע ועל אחריות ומעורבות חברתית
הלימודים מבוססים על שלושה יסודות, כאשר בכל אחד מהם מושם דגש מיוחד על ערכי המקצוע וכללי האתיקה:
1. תיאוריה: במסגרת זו נלמדות תיאוריות המקנות הבנה וניתוח של פרט, קבוצה, משפחה, קהילה וחברה.
2. פרקטיקה: א. במסגרת שיעורי המתודה לומדים הסטודנטים ליישם את החומר התיאורטי הלכה למעשה וליצור אינטגרציה בין התיאוריה והפרקטיקה. הסטודנטים רוכשים מיומנויות איבחון, טיפול והערכה ברמת הפרט, הקבוצה והקהילה.
ב. במסגרת ההכשרה המעשית מתנסים הסטודנטים, בעזרת הדרכה פעילה, ביצירת קשרים מקצועיים ראשוניים.
3. מחקר: במסגרת זו לומדים הסטודנטים להכיר שיטות מחקר וכלי מחקר, שמשרתים אותם בחקר ובהערכה של שיטות ההתערבות שלהם בשדה ושל האוכלוסיות השונות עימן הם בקשר.
תכנית הלימודים מורכבת משתי מתודות בכיתה ובשדה: עבודה פרטנית-קבוצתית או עבודה
קהילתית-קבוצתית.