תחום האימון התקיים לאורך השנים, כבר ביוון הקלאסית עסקו בספורט הישגי ממנו צמח לאחר מכן בארה"ב המושג coaching שמקורו במילה כרכרה באנגלית, (הכוונה להביא אותך ממקום אחד לשני). המושג התפתח בארה"ב, בשנות ה-70 של המאה ה-19. המאמנים משפרים קבוצות וספורטאים יחידים ומסייעים להם ולהגיע להישגים מרשימים. שיטת האימון הייתה היתה אחידה לרוב, המאמן הציב דרישות ברורות, התעלם מהרגלים ודפוסים שמנעו מהספורטאים לשפר את הישגיהם, הציע חלופות, ובעיקר דרש יישומיות גבוהה וביצועים טובים. מאמן איכותי דוחף מניע דורש ומעודד את הספורטאים במקום הנכון ובזמן הנכון. במסגרת האימון מציבים מטרות ובונים אסטרטגיה ואופן פעולה, המציבה מטרות ביניים ומטרות- על, שהשגתן יביאו למימוש הפוטנציאל הגלומות במאומן.
האימון מתמקד בהווה ובראיה לעתיד, במסגרתו יוצרים שינוי תבניות חשיבה שהמאומן הורגל להן הגורמות לו לעיכובים במימוש הפוטנציאל שבו, ובהשגת מטרותיו, כגון: "לא מגיע לי להצליח", "אני לא מספיק טוב ", "אני לא מספיק מוכשר", אני יודע שאכשל, הרי תמיד אני נכשל", "אני מכוער מדי", " וכיו"ב. כל זאת, תוך חיזוק ה"אני" ופתיחת ערוצים חדשים בחיים.
במסגרת ההכשרה תלמידי מכללת ברק עוברים הכשרה כמאמנים, בתחילה לומדים ורוכשים ידע ב"תורת האימון". המאמנים עוברים אימון בעצמם לפני שהם הופכים למאמנים.במסגרת האימון הם מציבים את מטרותיהם, לומדים על בשרם את דרכי הביצוע, כך הם מתחילים לצעוד בדרך להשגת היעדים והמטרות. בנוסף, עוברים המאמנים חניכה במהלכה הם מאמנים משתתפי קורס אחרים, ומאמנים את עמיתיהם ואת הפונים אליהם.