התכנית קיבלה את אישור המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה) לפתיחת מסלול מחקרי עם תזה החל משנת הלימודים תשע"ה.
מסלול לימודים זה מסתיים במחקר אקדמי מקיף, תוך קבלת הנחיה פרטית ממיטב המרצים בתכנית, וכתיבת עבודת תזה המאפשרת אופק אקדמי ואפשרות להמשך לימודים לקראת דוקטורט.
*בתכנית זו מעניקה המכללה 25% הנחה משכר הלימוד לשנה הראשונה לנרשמים
אודות התכנית:
תכנית ייחודית וחדשנית זו, הראשונה מסוגה בארץ, משלבת בצורה תיאורטית ויישומית הערכה ותכנון לימודים בתהליך הלמידה וההוראה.
חשיבותה של התכנית נגזרת מעליית חשיבותם של סטנדרטים וממקומה ההולך וגדל של ההערכה החינוכית ברמת הפרט, ביה"ס ומערכת החינוך בכלל. במסגרת התכנית נתנת הכשרה לרכזי הערכה בית ספריים.
חדש במערכת החינוך - רכז הערכה בית ספרי:
רכז הערכה בית ספרי הינו הסמכות המקצועית בתחומי המדידה וההערכה בביה"ס ומשמש כאיש הקשר בין ביה"ס לבין גורמי הערכה חיצוניים. בהסכם הרפורמה "אופק חדש" אושר גמול תפקיד בהיקף של 6% לרכזי הערכה של בתי ספר שהצטרפו לרפורמה.
מבנה התכנית:
תכנית הלימודים מורכבת מלימודי תשתית, מלימודים עיוניים ויישומיים, מהתנסות מודרכת (פרקטיקום) וכוללת גם ביצוע פרויקט גמר.
יתרונות התכנית:
• פתיחת מגוון אפשרויות להשתלבות במערכת החינוך בתחומים של הדרכה ופיתוח מקצועי של סגל הוראה, פיתוח תכניות לימודים, ריכוז פדגוגי, ייעוץ למערכות חינוך וליווי מסגרות חינוכיות בתהליכי טרנספורמציה.
• שיפור וקידום מעמדם המקצועי והאקדמי של מורים ומחנכים.
• הכשרת מורים לתפקיד רכזי הערכה בית ספריים שתפקידם לרכז ולהטמיע את תרבות ההערכה בביה"ס, ולשמש גורם מקשר בין ביה"ס לבין גורמי הערכה חיצוניים.
• התכנית מנוהלת ומועברת ע"י סגל בכיר בעל ניסיון רב בשדה החינוך ומוניטין אקדמי.